Resultat 1 till 6 av 6

Site borta ur googles index.

  1. #1
    Hercules Rockefellers avatar
    Hercules Rockefeller Hercules Rockefeller är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    UK
    Inlägg
    38
    Hej, jag har en site som nastan helt har forsvunnit ur googles index. jag hade precis avancerat upp i top position pa ungefar 5 fraser och nu ar jag helt borta forrutom om man soker pa firmanamnet. Nagon som har nagon aning om vad som kan ha orsakat detta. Det enda jag gjort annorlunda var att byta ut bilder mot css-sprites som jag la en transparent gif over (for alt texten). Kan det vara sa att google straffar mig for detta?

    Tacksam for all hjalp.

  2. #2
    altgards avatar
    altgard altgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    104
    Varför kör du css-sprites när du ändå lägger en transparent bild över? Jag menar, du får samma antal HTTP requests..

  3. #3
    Hercules Rockefellers avatar
    Hercules Rockefeller Hercules Rockefeller är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    UK
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av altgard
    Varför kör du css-sprites när du ändå lägger en transparent bild över? Jag menar, du får samma antal HTTP requests..
    ganska puckat, I know... Nar jag byggde sajten ville jag ha ner filstorlek och http requests, sen kom jag pa att jag behovde alt taggarna

    Jag ska fixa till roran ikvall.. men jag har en kansla av att detta inte ar problemet.

    Jag har dock markt att 2 st sajter har ungefar 40 sidor vardera som lankar till min site med samma anchor text. Kan detta vara problemet?

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Lite mer uppgifter om du vill ha ett konkret svar på din fråga behövs.
    Hur länge har sidan varit aktiv kan vi börja med.
    Senast redigerat av Urban G den 2009-09-29 klockan 00:18.

  5. #5
    Hercules Rockefellers avatar
    Hercules Rockefeller Hercules Rockefeller är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    UK
    Inlägg
    38
    Sidan har varit aktiv sedan 2005 men har inte varit en riktigt site forran for ungefar 6 veckor sedan (bara en splash med kontakt info), har legat hyffsat till valdigt lange, hade i princip noll lankar och med ganska bra onpage opt har jag lyckats fa upp den till top 7-8 pa ungefar 5-6 sokfraser, sen fick jag ungefar 20 siter att lanka till min site alla med ganska hyssad PR.... De flesta av dessa var relaterade pa nagot sett.

    Jag hade 2 st sidor pa webbhotellet i root som var i princip identiska (2 kodstrangar som skiljde sig.) och en confirmation sida som man hamnade pa som var ungefar 80% identisk. Jag bytte till sprites och sedan la jag transparenta gifar over med alt's.

    Jag har ingen aning om vilka av dessa faktorer som google inte gillar, men sidan har i princip helt forsvunnit fran googles index forrutom om man soker pa just firmanamnet. Jag antar att det antingen ar for manga inlankar for snabbt eller duplicate content som ar problemet, 2 sidor som ar identiska kanske ar tillrakligt for att google ska sura?

  6. #6
    Hercules Rockefellers avatar
    Hercules Rockefeller Hercules Rockefeller är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    UK
    Inlägg
    38
    Sorry folks, insag precis att det fanns en straff-sektion. Moderator far garna flytta till ratt kategori eller ta bort.

    tack pa forhand

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hemma eller borta
    Av Urban G i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 13:01
  2. index.html -> index.php = redirect?
    Av erison i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 08:20
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 16:50
  4. Rankar en div-site bättre än en table-site?
    Av Frisse i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 12:37