Resultat 1 till 2 av 2

Straffad för vissa keywords

  1. #1
    robertbs avatar
    robertb robertb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    3
    Hej SEO-Forum

    Jag har ett litet problem som jag behöver hjälp med & har lite frågor kring...

    De senaste veckorna har jag börjat få mina första straff, där jag tidigare har legat på pos 2 - 4 kan jag nu inte ens hitta sidorna. Det rör sig om ett antal speciella sidor som i rubrik, desc, url och inlänkar är optimerade så gott som jag kan.

    Nyckelorden är t.ex. Badplatser och Campingplatser - nyckelord som har fått stor attention på sistone pga TV:s problem med Google. Ett tag, när TV:s sajter var straffade så låg jag nr 2 på Badplatser (näst efter Smittskyddsinstitutet). Grejjen med min sajt, jämfört med i princip alla andra sajter är att min bygger på unik data, inte som TV och de flesta andra som har rippat Smittskyddsinstitutets databas.

    Att jag blivit straffad blir extra tydligt när jag t.ex. gör följande sökning:
    site:NNN.se badplatser

    Tidigare kom den aktuella sidan NNN.se/AAA_badplatser.html upp som nr #1, nu kan jag inte hitta den alls - bara om jag söker direkt på adressen.

    Frågan är .. varför får jag straffet - och vad kan jag göra åt det? Tycker att jag har blivit väldigt oförtjänt straffat, och gör man något fel så vill man ju gärna få reda på VAD så att man kan korrigera det. Gillar inte alls Googles policy att de inte kommenterar straff.

    Mycket tacksam för svar.

    Mvh R
    Senast redigerat av Urban G den 2009-09-29 klockan 00:03. Anledning: Skriv inte in aktiva exempellänkar

  2. #2
    robertbs avatar
    robertb robertb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    3
    Admin kan ta bort denna tråd. Efter noggran undersökning hittades felet.. en IF-sats hade spårat ut vilket resulterade i NOINDEX på alla dessa sidor.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Dålig ranking på vissa sökord - vad göra?
    Av Mikeymike i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 23:21
  2. Varför sätter blogger.se nofollow på VISSA utlänkar?
    Av Niclas Strindell i forum Länkbygge
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 11:28
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 19:40
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 14:55
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 00:14