Resultat 1 till 4 av 4

Ranka på inlägg från Wordpress?

  1. #1
    lexanders avatar
    lexander lexander är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    49
    Hej!

    Jag och en kompis har startat en sida med fakta-artiklar om olika ämnen. Vi har i dagsläget skrivit cirka 60 artiklar med över 300 ord var.

    Vi har byggt upp sidan med wordpress, och för att göra det så smidigt som möjligt har vi skapat kategorier med olika ämnen så som till exempel "sport", "personer", "djur" osv. I dessa kategorier har vi sedan lagt alla våra artiklar som inlägg.

    Igår började vi fundera på om det spelar någon roll om vi lägger artiklarna som just inlägg i wordpress? Varje artikel blir ju ett nytt blogginlägg, och våra funderingar går kring ifall ett blogginlägg kommer att ranka sämre än en vanlig sida?

    Titta gärna på sidan, och berätta om era tankar!

    www faktaomallting se

    Tack på förhand,
    Philip

  2. #2
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Jag tror inte att det kommer ranka sämre på kort sikt, tvärtom. Däremot har jag uppfattningen att mina blogginlägg rankar sämre än "statiska sidor" på lång sikt. Det kanske är logiskt då blogginlägg normalt är färskvara. Hur detta sker har jag ingen aning om, kanske är det så att google kollar om det finns ett datum som aldrig förändras på sidorna eller om strukturen på sajten liknar en blogg enligt några okända bedömningskriterier.

  3. #3
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag tror inte att valet av plattform avgör hur en sajt/sida rankar. Är övertygad om att det är andra faktorer som påverkar, som till exempel internlänkar.

    Söker man på olika fakta uppgifter händer det ofta äldre sidor rankar högre än färskare.

  4. #4
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Varför inte göra så att de inte ser ut som blogginlägg om du nu är orolig för att inläggen kommer ranka sämre på långsikt om de publiceras som blogginlägg?

    Det är ju tämligen enkelt samt försämrar ju inte för användarna? (Vilka de nu skulle vara...)
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar från bloggar utan andra inlägg?
    Av Erik Bergman i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 14:03
  2. Från statisk till Wordpress -> Google strul
    Av dat98cbr i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 09:53
  3. RSS för inlägg
    Av Bernt Johansson i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 08:55
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 14:58
  5. Svårare ranka bra på enskilt ord i fras
    Av Joel Falck i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 12:47