Resultat 1 till 4 av 4

vad tar företag som sköter PPC ?

  1. #1
    carlespuyols avatar
    carlespuyol carlespuyol är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    dessa företag som sköter PPC kampanjer åt andra

    hur mycket betalar man dessa och på vilket sätt sker betalningen?

    är det på % av min onlinebudget, xx kr per klick? fast arvode?
    tar de faktura efter uppvisade resultat och kampanj/månads slut?
    skickar d faktura innan?

    Någon som kanske jobbar med detta eller känner till hur det funkar som kan sprida ljus över detta.

    mvh

    Charlie

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Du har i ditt inlägg täckt in de flesta varianter som kan förekomma som en PPC-kampanj kan skötas av olika företag.

    Jag skulle tro att de flesta av oss som sysslar med optimering också arbetar med PPC.
    Vilket gör att alla varianter lär finnas.
    Om du vill köpa en tjänsten själv så lägg ett inlägg här http://www.seo-forum.se/foermedling-av-seo-tjaenster/
    Och se vilka som svarar och vilka förslag på upplägg du får. Eller så specificerar du med vilka villkor du vill köpa in tjänsten.

  3. #3
    carlespuyols avatar
    carlespuyol carlespuyol är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Du har i ditt inlägg täckt in de flesta varianter som kan förekomma som en PPC-kampanj kan skötas av olika företag.

    Jag skulle tro att de flesta av oss som sysslar med optimering också arbetar med PPC.
    Vilket gör att alla varianter lär finnas.
    Om du vill köpa en tjänsten själv så lägg ett inlägg här http://www.seo-forum.se/foermedling-av-seo-tjaenster/
    Och se vilka som svarar och vilka förslag på upplägg du får. Eller så specificerar du med vilka villkor du vill köpa in tjänsten.
    ok tack för hjälpen, men jag sökte mer info ang priser i branschen för att ha i bagaget och sökte inte direkt folk att anställa nu.
    utan samlar info och feedback för att kunna ta ett smart beslut när det väl behövs eller om jag ska lära mig själv sen kanske det blir svårt att få företagen att avslöja sin prissättning kanske,

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Som jag skrev ovanför, det finns ett antal företag som sysslar med PPC följaktligen har du skilda prissättningar. Vi kan bara titta på debiteringen per timme, den kan ligga mellan, låt oss säga, 300:- till 2.000:- beroende på vilket företag/konsult du frågar.
    Om ett företag tar 15% i din onlinebudget som standard kan du knappast räkna med den procentsatsen om du vill annonsera för enbart 500:- per månad.
    Jag tror inte det finns någon ovilja att för oss att lämna ut priser på våra tjänster. Utan det är snarare det att du behöver fråga varje enskilt företag.

    Jag skulle föreslå att du provar med att öppna ett eget AdWords-konto och tittar hur det ser ut. Känns inlärningströskeln för hög och du inte vill lägga ned tid på det kan du alltid vända dig till ett företag/konsult. Det går alldeles utmärkt för ett PPC-företag att senare ta över administrationen av ett befintligt redan öppnat konto och optimera kampanjen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ranking av företag
    Av Svempa42 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 17:26
  2. seo hjälp för små företag
    Av martini115 i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 13:10
  3. Norska SEO företag?
    Av altgard i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 11:02
  4. Hur vill vi ha SEO-företag.se?
    Av Joakim i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 06:15
  5. Behövs SEO-företag?
    Av Urban G i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 16:43