Resultat 1 till 10 av 10

Ge mig tips på bra CMS verktyg

  1. #1
    Jannas avatar
    Janna Janna är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    4
    Det ska självklart vara bra ur sökoptimeringssynpunkt. Det får gärna vara .net baserat och helst inte för dyrt.

    Jag vart tipsad om http://www.kentico.com/ är det någon som har erfarenhet av det?

    Ge mig gärna tips och råd om vilka system som är intressanta att titta på.

  2. #2
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Hej Janna! Din fråga kan vara svår att svara på utan lite mer bakgrundsinfo. Vad ska du använda systemet till? Har du bara behov specifika funktioner eller vill du ha ett ultraflexibelt CMS, ska du ha många användare med olika behörighetsnivåer etc?

  3. #3
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Varför betala när de bästa är gratis?

    http://n2cms.com/ - ett light weight open source cms som är hyfsat enkelt att komma igång med.(rekommenderas!)

    http://www.devmade.com/novella/ - ett annat mycket simpelt open source cms,

    Duger inte nåt av de ovan så finns det en lista här http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...gement_systems

  4. #4
    Jannas avatar
    Janna Janna är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    4
    Jag har jobbat i drupal, fast det var dåligt uppsatt så att artiklar postades på flera ställen och det var extremt rörigt. Drupal är ju dock extremt flexibelt så jag antar att det går att göra ett mycket snyggare och enklare admingränsnitt. Jag har även jobbat i Reddot vilket var ett herke, det var extremt segt, hade problem att hantera Sifr och javascripten krockade med CMSet titt som tätt. Man kunde skapa en mall som av någonanleningen inte fungerade fast den borde fungera, sedan klippa ut all kod spara om och klistra in all kod spara om och sedan funkade det så man kunde aldrig veta ifall man verkligen gjort fel när något inte fungerade eller om det bara var någon tillfällig bugg.

    Systemet ska framförallt användas för att fler ska kunna gå in och editera innehåll, metadata, titlar osv.

    Vi kommer att behöva kunna begränsa redaktörernas behörighet till vissa delar av siten.

    Jag vill även att det ska ha stöd för användargenererade kommentarer osv

    Så det är ganska basala behov, jag vill dock inte låsa in mig för mycket i endast dessa krav eftersom att det säkerligen kommer att dyka upp nya önskvärda funktioner framöver.

  5. #5
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Har inte hunnit testa drupal ordentligt , men har hört från många som använder det att det är ett väldigt kraftfullt publiceringsramverk. Så kör på det om du vill köra i LAMP-miljö. Det där med att styra vilka sidor inläggen postas på går ju att styra.

  6. #6
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Jag är en stark anhängare av Drupal då det går att bygga på systemet obegränsat med moduler (vilka det redan finns massvis fritt tillgängliga). Men, det passar inte alla, det tar tid för de flesta innan man kommit in i hur systemet fungerar och är uppbyggd, så i början kan det kännas svårgenomträngligt. Dock faller allt på plats efter tag och då är Drupal en dröm att använda. För det som ni vill göra idag Janna fungerar i princip alla CMS med större spridning. Wordpress är enklare att komma igång med än Drupal och skulle fungera fint för era behov idag.

  7. #7
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Jag har jobbat 4 år i Joomla och ser ingen anledning att byta. Det kräver minimalt med kunskaper i kodspråk och det finns en hel industri med prisvärda extensions och konsulter.

  8. #8
    Prometheuss avatar
    Prometheus Prometheus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Garphyttan
    Inlägg
    37
    Jag brukar använda Wordpress, men om man vill få det exakt som man vill kan det kräva lite kunskaper i att t.ex. koda mallar. Det kan dock vara väldigt smidigt om man vill skriva artiklar uppdelat på sidor och inte behöver så mycket funktioner.

    Har använt Joomla, Drupal m.fl. förut. Blir sugen på att testa det igen när jag läser här

  9. #9
    danielnorins avatar
    danielnorin danielnorin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    13
    SEOCMS är ett bra kommersiellt system (snabbt o enkelt, riktigt seovänligt) annars kör jag Joomla (har varit med ända sedan Mambo ) som är reko. Wordpress är bra men har sina begränsningar. Drupal har jag supportat några installationer på och gillar det! Enkelt och flexibelt men det är mer pyssel än de andra.

    Vill man ha en enkel blogg funktion i .net så kanske: http://www.dotnetblogengine.net/ är något att kika på, open souce.

  10. #10
    salesbooks avatar
    salesbook salesbook är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Är ingen höjdare på kodning och inte på webbdesign för den delen, Drupal fungerar utmärkt för mina behov, Fortsätt med Drupal då det är kraftfullt och under ständig utveckling och anlita något Drupal proffs, typ xelera.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 100 SEO-tips!
    Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 19:27
  2. Tips om ett bra verktyg
    Av Kajsa i forum Sökordsanalys
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 10:13
  3. Tips på asp hotell
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 15:59
  4. Tips bra på forum
    Av Obbe i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 00:26
  5. Tips på taggar
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 08:57