Resultat 1 till 2 av 2

Fråga gällande resultat hos Yahoo Site Explorer

  1. #1
    GustavKs avatar
    GustavK GustavK är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    18
    Hallå alla, hoppas kunna få hjälp med min lilla fråga här. Om den ska in i någon annan tråd kan någon moderator gärna flytta den, hittade ingen som jag tyckte passa helt.

    Jah jah, till saken. Jag har en fråga angående antal indexerade sidor. När jag gör en sökning på exempelvis Yahoo Site Explorer så får man ju upp ett resultat där man ser "Pages" och en ett resultat för "Inlinks".

    När jag kikar på inlinks som då är den intressanta för mig så hittar jag ca hundra länkar idag. Tittar jag på pages så står det 7. Tittar jag på mina konkurrenter som rankar betydligt högre en mig på mitt primära sökord så har de flera tusen både på pages och inlinks. Men om jag sedan väljer "show inlinks exept from this domain" så kommer även de ner till ungefär mitt antal inlänkar...lite fler.

    Min fråga är väl egentligen vad som menas med det hela, vad det gör för SERPen och vad man kan göra åt det så man får fler sidor under pages?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Kollar man i siteexplorer så har man lite olika val.

    Pages
    Här ser du hur många sidor som yahoo har indexerat.

    Här kan vi även välja att se indexerade sidor för alla subbdomäner eller enbart för sökta subdomän.

    Ex: Söker du på test.se då kommer du bara se sidorna som ligger under test.se om du väljer Only this domain

    Väljer du All subdomains kommer du även se sidor som ligger på forum.test.se, xxx.test.se osv.

    Antalet inlänkar som står på knappen kommer även förändras. Då detta anger inlänkar till de indexerade sidorna.


    Inlinks
    Klickar du på den här knappen får du upp alla sidorna som länkar till aktuell subdomän.

    Här kan du välja Show Inlinks: [From All Pages / Except From This Domain / Except From This Subdomain] To [Only this URL / Entire site]

    Antar att även detta är ganska så självförklarande men:

    From All Pages
    Visar inlänkar från alla sidor

    Except From This Domain
    Visar alla länkar bortsett från de som kommer från samma domän. dvs inga från *.test.se

    Except From This Subdomain
    Visar alla länkar bortsett från de som kommer från samma subdomän.

    [Only this URL / Entire site]
    Ja du fattar..




    Dina övriga frågor:

    Hur får man fler sidor under pages
    Du ser till att din sida har fler sidor. Samt att dessa är vettiga samt har inlänkar. Då kommer yahoo indexera dem.

    Vad gör detta för serpen
    Inlänkar=bra
    Inlänkar från subdomän = bra, men kanske inte lika bra som en inlänk från en annan domän
    Internlänkar= Bra på så sätt att de visar hur sidan hänger ihop och vad som är viktigt osv.

    (Med reservationer för att ingen riktigt vet och att jag inte orkar skriva längre utlägg..)

    Edit: 100 inlägg. jippi..
    Btw, glöm inte ryktes knappen nu.. som alla brukar..
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Nya regler gällande försäljning
    Av Jim Westergren i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 23:01
  2. Regeln gällande att diskutera andra företag
    Av Feldon i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 16:33
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:59
  4. Rankar en div-site bättre än en table-site?
    Av Frisse i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 12:37