Resultat 1 till 10 av 10

funkar länkbyte med php redirects?

  1. #1
    Bobcats avatar
    Bobcat Bobcat är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    12
    Hej, jag ska göra länkbyte med en webbplats och som jag ser använder de inte vanliga länkar utan php redirects som nedan:

    http://www.xxxxxxxx.se/redirect.php?type=lankar&id=41

    Kommer sökmotorer att uppfatta detta som länk till mig, eller är det värdelös?

    Tack

  2. #2
    nosnajs avatar
    nosnaj nosnaj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    20
    Om det även skickas med korrekt header borde den länken uppfattas som vanlig länk till din sida och all länkjuice följa med.
    http 301 borde vara bra, fungerar säker med mer men varför chansa

  3. #3
    Bobcats avatar
    Bobcat Bobcat är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    12
    finns det nåt sätt att ta reda på det med säkerhet? någon tjänst, script eller nåt på själva sajten man kan kolla upp?

  4. #4
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Kan du inte begära att få en vanlig länk utan redirect då om det är ett länkbyte?

  5. #5
    Bobcats avatar
    Bobcat Bobcat är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    12
    tyvärr kan de inte göra det, då de använder ett cms-system som presenterar alla länkar så

  6. #6
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Måste vara ett riktigt uselt cms om man inte kan skapa vanliga externa länkar utan redirect. Vet du vad det är för typ av redirect som görs (om ej pm:a gärna sajtens url som du vill byta med så kan jag kolla).

  7. #7
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Eller så är det ett CMS-system som vill hålla reda på klickfrekvensen på länkarna.

    Här kan du kontrollera headern: http://www.seoconsultants.com/tools/headers.asp

  8. #8
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Eller så är det ett CMS-system som vill hålla reda på klickfrekvensen på länkarna.

    Här kan du kontrollera headern: http://www.seoconsultants.com/tools/headers.asp
    Jo det kan vara så att de som har sajten vill kunna räkna klickfrekvens, men om det inte skulle gå att lägga in vanliga externa länkar för den som driver sajten så är det ändå uselt utformat. Det finns ju andra sätt att hålla reda på utgående klick utan att behöva "redirecta".

    Bobcat: de använder temporär omdirigering (302), jag skulle inte ha bytt med dem. Länken ger inget mer än möjligtvis besökare vilket naturligtvis kan vara värdefullt för dig.

  9. #9
    Bobcats avatar
    Bobcat Bobcat är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    12
    tack för tipsen grabbar.

  10. #10
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    jag har en sida som också har omdirigeringslänkar av samma typ från min till olika andra hemsidor. När jag länkar ut på det här sättet ger jag nåt värdefullt till andra hemsidor eller ska jag även på omdirigerings länken göra nofollow.
    PHP-kod:
    är detta bättre: <a href="blablabla.php?id=blabla">klick här för att komma till företagets hemsida</a>
    än detta för min hemsida Tex: <a rel="nofollow" href="blablabla.php?id=blabla">klick här för att komma till företagets hemsida</a
    Alltså nofollow på omdirigeringar. Jag har inget idag men borde jag ha det? länkar ut är relevanta till min hemsida naturligvis. Tappar jag på min PR när jag omdirigerar utan nofollow?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur funkar google?
    Av yelles i forum Google
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 11:57
  2. Funkar Spambloggar?
    Av SEOgeek i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 00:03
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 12:36
  4. Så här funkar din muspekare :)
    Av Frost i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 17:33
  5. Begränsning i 301 redirects
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 19:23