Resultat 1 till 4 av 4

Keywords i domän med en 301:a

  1. #1
    koalagreys avatar
    koalagrey koalagrey är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    2
    Hej,

    Säg att jag har en sida som säljer billiga bilar, typ thorstensbilar.se. Jag har sedan kommit över domänen billigabilar.se. Kan jag då peka om billigabilar.se med en 301:a till thorstensbilar.se och på så sätt dra nytta av billigabilar.se för att ranka högre på "billiga bilar" sökningar?

    Alltså, folk söker på billiga bilar, klickar på billigabilar.se och pekas om till thorstensbilar.se?

    Ber om ursäkt om jag har varit lite otydlig.

    Tack på förhand!

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Vad folk än säger så är det ingen som kan säga detta helt säkert, men här kommer min tolkning.

    Jag vill svara både Ja och Nej.

    Nej, du kommer inte att ranka högre på sökordet "billiga bilar" på thostensbilar.se bara för att billigabilar.se redirectar dit.

    Ja, du kommer (kanske) att ranka högre eftersom du KANSKE får länkar med länktexten billigabilar.se (och länktexten ger ju kraft på det ordet).

    Det du troligen kommer att få mest nytta av, med det upplägget, är att folk som chansar på att det finns en billigabilar.se kommer till din sida.

  3. #3
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Kort svar: ja om domänen billigabilar har inlänkar från annat än länkfarmar och annat skräp, om du menar att du har nyckelord i domänen billigabilar.se så är svaret nej vid en 301 redirect (vad jag kan föreställa mig).

    edit: Stefan hann före, instämmer i hans mer uttömmande svar

  4. #4
    salesbooks avatar
    salesbook salesbook är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Det bästa är väl att slänga upp en optimerad sida ( title, h1, text, mm) i typ wordpress och länka från torstensbilar till billigabilar, och sedan när billigabilar rankar bra på Google göra en 301 tillbaka till torstensbilar och ha med ordet billiga bilar som text på sidan så att google fattar relevansen och låter torstensbilar få ha kvar värdet.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google Keywords
    Av Purren i forum Sökordsanalys
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 00:01
  2. särskrivning av keywords?
    Av canegy i forum Sökordsanalys
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 12:25
  3. Nystade keywords i domän-namn. Bra eller ej?
    Av miraclesinc i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 23:54
  4. Keywords i sökvägen
    Av HenrikAI i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 12:22
  5. keywords
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 09:44