Resultat 1 till 5 av 5

Äntligen enkelt

  1. #1
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Äntligen har det blivit enkelt att tjäna pengar på afiiliates. Förvisso kan det säkert bli lägre ersättning, med ytterligare ett mellanled, men när det blir såhär enkelt kan det vara värt det.

    http://www.teknikfreak.se/Tekniknyhe...Lnk_Juice.aspx

    Allt du gör är att lägga in ett javascript på sidan, och dina länkar omvandlas till affiliatelänkar där det är möjligt.

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Det hade varit bra om Lnkjuice hade uppgifter på sin hemsida om vilka som ligger bakom projektet. Hade känts mer seriöst.

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Aha, jag tittade inte så långt, eftersom jag än så länge inte har någon användning för det. Läste bara lite om tekniken, och det verkar ju extremt bra.

  4. #4
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Det verkar vara intressant men jag blev skeptisk när jag såg lång lista över anslutna företag, började leta efter uppgifter om företaget bakom det.

  5. #5
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Detta är dock inget "nytt". Finns redan några affiliatebolag som jobbar på samma sätt och det fungerar bara fint.
    Jag har kört det på några sajter i några månader och spårningen fungerar alldeles utmärkt.
    Man klistrar först in en kort kodsnutt längst ner i koden på sin sajt och sedan lägger man upp alla länkar till annonsprogrammen som vanliga rena länkar.
    Det blir ingen mellanhand utan lika mycket ersättning som vanligt och annonsörerna får ofantligt mycket länkjuice från alla affiliates (förutom av de som sätter nofollow efter länken vilket går mycket bra).
    Sedan så säljer man mycket mer eftersom de som klickar inte fattar att det egentligen är affiliatelänkar :-)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Enkelt att slippa sandlådan!?
    Av Niklas i forum Googles sandlåda
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 21:58
  2. Hur enkelt att få PR2?
    Av KrukaaN i forum PageRank
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 16:32
  3. Äntligen igång!
    Av Peter U Larsson i forum Introduktion
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 18:00
  4. PageRank-koden äntligen avkodad?!!
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 22:45