Resultat 1 till 5 av 5

Länksida och webbhotell

  1. #1
    PernillaEAs avatar
    PernillaEA PernillaEA är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    33
    Jag som kan lite, vill fråga: jag har en domän med webbhotell (som vi kallar A) och köper ytterligare en domän (B) utan webbhotell. Då gör jag en vidarebefodran av domän B till en undersida på domän A. Som besökare ser du www.b.se trots att du befinner dig på www.a......
    Syftet är att få en bra placering på sökmotorerna utav domän B, men slippa köpa ett webbhotell.
    Så frågan är, är detta ok? är det bra? eller ska man gå tillväga på annat sätt?

    Tack!

  2. #2
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Lite svårt att förstå din fråga PernillaEA med utgångspunkt i att du skulle få en bättre placering i sökmotorernas resultat? Hur tänker du?
    Det går utmärkt att ha flera domäner kopplade till ett och samma konto hos ett flertal webbhotell.

  3. #3
    PernillaEAs avatar
    PernillaEA PernillaEA är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    33
    Jag menar, att den domänen jag har är vidarebefodrad, går jag in under källa på domänen verkar det som att hemsidan ligger i en "frame" och det står "loopiaForwardFrame"
    Då tänkte jag att det kanske sidan kanske inte är positivt uppbyggd ur SEO synpunkt?

  4. #4
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Okej, jag tror jag förstår vad du menar nu, du har i Loopias kontrollpanel gjort en vidarebefordring av ett domännamn till en underkatalog på en redan befintlig domän. Du har inte pekat om domänen genom att ange inställningar för Domain Name Systems (DNS) servers 1 & 2.

    Lösningen du har nu är inget vidare ur SEO-synpunkt eller sannolikt inte ur användarsynpunkt heller då det av din beskrivning med att loopia använder frames (ingen "riktig" ompekning, domän B ligger kvar hos loopia namnservrar) innebär att användaren inte kan bokmärka undersidor på "domän B".

    Först och främst bör du kolla om det är möjligt att ha flera domännamn kopplade till ditt konto du nu hyr på ditt webbhotell, det finns många webbhotell som tillåter att man lägger in flera domännamn under samma konto.
    Om det går att ha det ber du antingen supporten på webbhotellet att ställa in så att det nya domännamnet kopplas till den katalog du vill eller så kan du själv ställa in det i kontrollpanelen på webbhotellet. Nästa steg är att i Loopias kontrollpanel ställa in DNS så du anger namnservrarna för ditt webbhotell (det är samma som du har för domän "a"). Tyvärr använder jag inte loopia längre för mina domännamn så jag kan inte ge dig mer detaljerade instruktioner om hur man klickar för att ställa in DNS där för ett domännamn.

    Om det är så att du ska använda domän A för att stärka Domän B eller tvärtom genom att länka till domänen från den ena till den andra så är det önskvärt att de ligger på olika webbhotell eller i varje fall på olika så kallade C-nät för att ge bästa möjliga kraft åt varandra.

    Hoppas det gav dig någon vägledning, fråga gärna igen!

    Edit: la till en länk
    Senast redigerat av abc den 2009-11-09 klockan 23:09.

  5. #5
    PernillaEAs avatar
    PernillaEA PernillaEA är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    33
    Stort tack abc, fick svar på frågan!!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svenska Webbhotell
    Av Magnus i forum Övrigt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 15:55
  2. Att välja webbhotell
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 21:20
  3. Blev det inte en länksida också!
    Av Mortfiles i forum Övrigt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 14:41
  4. Bra webbhotell i Tyskland?
    Av Håkan Liljeqvist i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 11:33
  5. Problem med webbhotell, råd?
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 13:53