Resultat 1 till 2 av 2

Eniro vs Hitta.se ??

  1. #1
    Bobcats avatar
    Bobcat Bobcat är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    12
    Hej

    Hittade nåt gammalt tråd med likadan rubrik, men dels är trådet gammalt och saker o ting förändras, och dels fick jag inte svar på det jag sökte där, så jag ställer min fråga här:

    Kommer att ha en liten företagspresentation för ett dataföretag med några sökord, men kan inte bestämma mig om jag ska välja eniro eller hitta.se

    Kostnaden är densamma för båda, så det jag undrar är vilken sajt ni tycker funkar bäst för ett litet dataföretag som sysslar med datasupport och webbdesign? målgruppen är privatpersoner och småföretag

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Eniro och hitta.se är lika starka som sidor, med PR 7. Eniro sätter ut nofollow på annonserna. Hitta.se använder inte nofollow.

    Både eniro och hitta.se skriver ut hela webbadressen (ej sökord, ankartext), någon fördel placeringsmässigt i SERPEN ger ingen av alternativen.

    Vad jag förstår så kan man lägga till webbadressen gratis hos hitta.se.

    Det är viktigare att synas på ställen som kunder besöker än att få tyngd i länkarna. Länkar går att skaffa enklare och billigare på andra ställen. Så frågan är snarare vilket av alternativen som ger flest kunder. Eniro kanske har fler besökare, det är bara en gissning.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. eniro vs hitta
    Av erison i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-15, 13:21
  2. Hitta verktyg för att hitta rätt domän.
    Av Björn R i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 20:51
  3. Eniro Reklam
    Av Elias KAI i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 21:29
  4. Eniro i ny kostym
    Av MattiasN i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 12:09
  5. MSN äter Eniro
    Av Gustaf i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 21:32