Resultat 1 till 4 av 4

Duplicate content -problem på loopia

  1. #1
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Hej,

    Jag använder Loopia, och har en idn-domän (låt kalla den söksida.se) vilket jag pekar om till min icke-idn domän (soksida.se). Jag använder då loopias kontrollpanel IDN-editor "Peka till annan domän i kontot"

    När jag tittar på söksida.se ser den dock ut som om det gernereras en kopia av soksida.se, trots att söksida.se står kvar i URL. Jag förflyttas alltså inte till soksida.se.

    Min generella tanke är att detta är kass för seo. Källkoderna för de båda sidorna är vad jag kan se identiska, vilket ju skriker duplicate content. Eller har loopia förhindrat detta på något sätt?

    Mvh Erik

  2. #2
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Var länge sedan jag hade konto hos loopia så jag kommer inte ihåg hur det funkar hos dem (någon annan kanske kan hjälpa till i detalj). Har du möjlighet att ha flera domännamn kopplat till ditt webbhotellkonto? I så fall kan du peka om din idn-domän till samma namnservers som du har soksida.se på. Om det skapas en egen katalog på loopia vet jag inte men om så är fallet kan du i den katalogen lägga in en 301-redirect från söksida.se till soksida.se i filen .htaccess

  3. #3
    Pahlssons avatar
    Pahlsson Pahlsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    2
    Det där har jag också råkat ut för. Lösningen är att skapa en hemkatalog för IDN-domänen (Unix) och lägga upp en .htaccess med en riktigt 301-redirect där.

  4. #4
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Ok, då ska jag se över alla mina Loopia-redirects. Jag har redan skapat hemkataloger och själv redirectat ganska många domäner... Men det finns några som jag för enkelhetens skull redirectat via kontrollpanelen.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Björntjänst från Loopia (duplicate content)
    Av Christian Bolstad i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 19:51
  2. Ny kod för att hantera duplicate content
    Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 20:29
  3. Referenser och duplicate content
    Av lyx i forum Google
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 20:15
  4. Duplicate Content
    Av StefanBergfeldt i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 13:47
  5. Duplicate content
    Av johant i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 20:31