Resultat 1 till 18 av 18

Är .info nåt att ha?

  1. #1
    Erik Bergmans avatar
    Erik Bergman Erik Bergman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Malta
    Inlägg
    463
    Sitter och kollar på lite potentiella investeringar och .info är det enda vettiga som finns ledigt på den domän jag vill ha.

    Hur bra är .info internationellt sätt?

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag har inte testat själv, men då och då hittar man info-domäner i toppen, så jag tror det fungerar bra.

    Dessutom kan ju "info" vara ett (eller en del av ett) nyckelord.

    Däremot tror jag att .com ger absolut flest type-ins internationellt.

  3. #3
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    .info känns lite "spammigt" kanske för att dom var gratis ett tag och använders mycket till just spamsidor.

  4. #4
    Erik Bergmans avatar
    Erik Bergman Erik Bergman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Malta
    Inlägg
    463
    Tack för kommentarerarna. Jag är lite kluven så vi få se hur det slutar.

  5. #5
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Visst är det lite spamvarning på en .info-adress, absolut. Men vad gäller SEO är det nog ingen fara. Det är innehållet som räknas. Man kan inte dra alla över en kam, så att säga!

    Dessutom. Saker har en tendens att förändra sig över tiden. Personers förmåga att glömma ska inte underskattas! Gör du en snygg, vettig och bra sida under en .info-domän är jag helt säker på att du kommer få massor med besökare!

    Lycka till!

  6. #6
    Roofiuss avatar
    Roofius Roofius är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    79
    jag håller på med en hel del domänhandel internationellt .
    och vill passa på att säga att även .info domäner börjar nu sista året skjuta upp i höjden.
    En informationsida om tex en sjukdom med "nyckelord".info skall dessutom kunna ranka precis lika bra som en .com .
    men den stora skillnaden blir ju helklart som Stefan säger "en .com eller .se lär få en hel del mer typins!

  7. #7
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Sök på handboll så hittar du en info på första plats

  8. #8
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Jag läste på ett forum att .info-sidor har en tendens att snabbt bli sandboxade av Google. Kör därför på en .com eller .org. Det har fungerat bäst för mig i varje fall!

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av Sweely
    Jag läste på ett forum att .info-sidor har en tendens att snabbt bli sandboxade av Google.
    Och vilket forum var det?
    Vore trevligt med lite referenser där. Trovärdigheten blir lite större i ett påstående om man kan visa någon form av källa. Speciellt när det gäller frågor som rör SEO.

  10. #10
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Och vilket forum var det?
    Vore trevligt med lite referenser där. Trovärdigheten blir lite större i ett påstående om man kan visa någon form av källa. Speciellt när det gäller frågor som rör SEO.
    Det var på DigitalPoint Forums. Minns inte vad tråden hette, men det var en rätt stor tråd om .info-domäner.

  11. #11
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av Sweely
    Det var på DigitalPoint Forums. Minns inte vad tråden hette, men det var en rätt stor tråd om .info-domäner.
    Så med andra ord du har ingen källa till ditt påstående som jag tolkar det. Och du anser inte att du behöver leta upp den heller utan tycker att vi skall själva leta rätt på den?
    Har jag förstått dig rätt?

  12. #12
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Så med andra ord du har ingen källa till ditt påstående som jag tolkar det. Och du anser inte att du behöver leta upp den heller utan tycker att vi skall själva leta rätt på den?
    Har jag förstått dig rätt?
    Jag har en källa. Det har jag alltid. Du har förstått mig rätt. Det är dock alla hjärtans dag idag, och jag känner för att visa att jag faktiskt har ett hjärta - så jag letade upp tråden: http://forums.digitalpoint.com/showthread.php?t=1670199

    Finns många intressanta svar i tråden.

  13. #13
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av Sweely
    Jag har en källa. Det har jag alltid. Du har förstått mig rätt. Det är dock alla hjärtans dag idag, och jag känner för att visa att jag faktiskt har ett hjärta - så jag letade upp tråden: http://forums.digitalpoint.com/showthread.php?t=1670199

    Finns många intressanta svar i tråden.
    I don't think Google
    I've found .info's to rank much, much lower than -com's. I hate .info's.
    Google is not a man who respect the domain name according to the caste system.
    I agree with hem1234, .info's they don't discriminate.
    Google never thinks about TLDs
    Actually .info is AWESOME for anything that has to do with "information".
    Är några av de intressanta svaren. Så den tråden du hänvisade till där gav ingenting.
    Olika uppfattningar med andra ord. Men de flesta säger att info inte särbehandlas eller hamnar i sandboxen.
    Och om jag inte är helt fel på det så finns du med i den tråden och sågar info-domäner.

    Visitors will discriminant more than Google will.
    Är väl däremot en synpunkt som en del av de seriösa som har kommenterat här i forumet har pekat på.

    Men du kanske refererade till fel tråd där. För inget i den tråden du hänvisar till stödjer din uppfattning. Men det är lätt hänt att ta fel. så gör ett nytt försök nu.

  14. #14
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Jag har sett i en intervju med Matt Cutts att Google "funderar" på att se .info på ett annat sätt än övriga tld, då det är så mycket spam med den. Jag har dock inte hört något vidare om detta, så jag tror inte det är någon skillnad.

    Som det är med så mycket annat, skapar man en bra sajt så spelar det ingen roll vilken tld man kör.
    Senast redigerat av Per Renemark den 2010-02-15 klockan 18:02.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  15. #15
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Är det lika mkt spam nu så sen tidigare? Jag rensade min länkkatalog på över 3500 länkar manuellt och det var säkert 60-70% av alla länkar som var info domänerna som inte existerande längre.

  16. #16
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Per Renemark
    Som det är med så mycket annat, skapar man ett bra sajt så spelar det ingen roll vilken tld man kör.
    Exakt!

  17. #17
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Info-domäner har väl varit gratis första året eller i alla fall mycket billiga.
    Så det måste vara intressant för en del att slänga upp sunkiga MFA-sidor. Ju fler desto bättre. När sedan de sidorna filtreras bort av Google med all rätt så gnäller folk på att info-domäner inte fungerar.

    Men precis som nu senast Per och webguide menar. Är innehållet bra så är tld:n av mindre betydelse.

    Det var för inte så länge sedan Google rensade bland sms-lånesidorna. Och då åkte en hel del se-domäner ut bland annat.
    Sedan när IDN-domänerna släpptes gratis under en period blev det en uppsjö av skräpsidor som dök upp på nätet.
    Men att dra slutsatsen av dessa två fall ovan och peka ut vissa tld:er som sämre kan man ju inte göra.
    Man får titta på sambandet mellan orsak och verkan.

  18. #18
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Sådär, nu har vi fått en riktig källa:

    # Is there any preference between TLDs like .com and .info in ranking?

    No, there is none. Our focus is on the content of the site.
    http://googlewebmastercentral.blogsp...te-clinic.html
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 10:49
  2. s: optimering.info
    Av benkemyre i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 13:56
  3. Kort info om mig.
    Av xarph i forum Introduktion
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 13:54
  4. net org com biz info
    Av LaoWang i forum Domänen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 10:09
  5. Viktig info
    Av Jim Westergren i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 09:12