Resultat 1 till 13 av 13

Program för nyckelordsmätning

  1. #1
    claeslunds avatar
    claeslund claeslund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    99
    Har utvecklat mitt lilla program SERP2000 till att rikta sig mer mot SEO-folk.

    Nu så kan man lägga till fler webbplatser och sökord för dessa och låta programmet söka igenom alla webbplatser. Detta underlättar ju en del om man jobbar med SEO och har många kunder.

    En annan sak är att man nu lägger till sökord och har en hög med kritierier för varje sökord. T.ex. så kan man välja olika sökmotorer (google.com, google.se osv).
    Man kan välja om programmet ska räkna med googles bildresultat, nyhetsresultat osv eller ignorera den.
    Man kan välja intervall. Dvs. om man arbetar med SEO och tar betalt för placeringar. T.ex. 1000 kr för 1-3 placering, 500 kr för 4-6 placering och 200 kr för 7-10 placering så kan man stäla in detta och sedan få en summering hur mycket man tjänat.
    Programet visar även efter sökning hur många position 1 man har, 2 placeringar osv.

    En del är ofärdigt och jag skulle vilja att några som arbetar inom branschen testar och kommer med synpunkter. Programmet är gratis.

    Så PM:a mig om ni vill testa en beta.
    Hitta företag som arbetar med coaching!

  2. #2
    claeslunds avatar
    claeslund claeslund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    99
    Nu kan ni ladda ner en version som fungerar tillsvidare från:
    http://www.presentera.se/serp2000/serp2000.zip
    Hitta företag som arbetar med coaching!

  3. #3
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Nice mannen - Sjukt med jobb nu så jag hinner inte testa förrens nästa vecka.

    //Anders

  4. #4
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Exception EOleSysError in module SERP.exe at 000636A9. Klassen har inte registrerats.

    Tyvärr funkar det inte för mig... Vad behöver du av mig för att debugga?

  5. #5
    claeslunds avatar
    claeslund claeslund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    99
    Citat Ursprungligen postat av Anders T
    Exception EOleSysError in module SERP.exe at 000636A9. Klassen har inte registrerats.

    Tyvärr funkar det inte för mig... Vad behöver du av mig för att debugga?
    Får du felet direkt när du startar programmet eller när uppstår det?
    Hitta företag som arbetar med coaching!

  6. #6
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Jag kan inte ens öppna programmet. XP SP 3 tror jag... eller om det är 4, om det finns.

    Det kommer en sån dialogruta om att man ska skicka en rapport till Microsoft.

    Kolla med dina kod-kompisar. Jag tror du måste skicka med klasserna i zip-filen. Eller möjligen biblioteken...

  7. #7
    claeslunds avatar
    claeslund claeslund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    99
    Citat Ursprungligen postat av plana
    Jag kan inte ens öppna programmet. XP SP 3 tror jag... eller om det är 4, om det finns.

    Det kommer en sån dialogruta om att man ska skicka en rapport till Microsoft.

    Kolla med dina kod-kompisar. Jag tror du måste skicka med klasserna i zip-filen. Eller möjligen biblioteken...
    Hmm.... har kompilerat om programmet. testa gärna igen via samma länk. Fungerar fint hos mig och biblioteken ska den ha inkluderat i exe-filen.
    Hitta företag som arbetar med coaching!

  8. #8
    Hertigs avatar
    Hertig Hertig är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    39
    Detta kommer fram när jag försöker starta programmet. Kör win XP sp3.
    Tidigare versioner av Serp2000 har inte varit några problem men nu funkar det inte.

    serp2000.JPG

  9. #9
    claeslunds avatar
    claeslund claeslund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    99
    Efter att tröttnat lite så insåg jag att man kanske skulle titta vad felet var och då tror jag faktiskt att jag lyckades lösa problemet.

    Nu ska alltså programmet fungera igen.
    Hitta företag som arbetar med coaching!

  10. #10
    claeslunds avatar
    claeslund claeslund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    99
    Någon som hunnit testa det?
    Finns på http://www.presentera.se/serp2000/serp2000.zip
    Hitta företag som arbetar med coaching!

  11. #11
    Jesper Holmströms avatar
    Jesper Holmström Jesper Holmström är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    7
    Jag har precis testat programmet och har kommit fram till att det är väldigt lätt att använda och jag tror att det kan bli riktigt bra!

    Hursomhelst får jag ett felmeddelande då jag försöker visa sökresultaten. Kan det ha att göra med att jag använder mig av en IDN-domän?

    'Access violation at address 0049B8E3 in module 'SERP.exe'. Read of address 00000000.'

  12. #12
    claeslunds avatar
    claeslund claeslund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    99
    Citat Ursprungligen postat av Jesper Holmström
    Jag har precis testat programmet och har kommit fram till att det är väldigt lätt att använda och jag tror att det kan bli riktigt bra!

    Hursomhelst får jag ett felmeddelande då jag försöker visa sökresultaten. Kan det ha att göra med att jag använder mig av en IDN-domän?

    'Access violation at address 0049B8E3 in module 'SERP.exe'. Read of address 00000000.'
    Nu har jag gjort en ändring som kanske fixar till detta. Försök gärna igen och se om det är någon skillnad. Att du kör med IDN-domäner ska inte ha någon betydelse.
    Första gången du trycker på visa placering kommer se väldigt konstig ut. Så tryck först en gång, stäng ner och öppna upp igen. Detta eftersom jag felsöker...
    Hitta företag som arbetar med coaching!

  13. #13
    Jesper Holmströms avatar
    Jesper Holmström Jesper Holmström är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    7
    Tyvärr är det fortfarande likadant. Denna gången testade jag med lite olika domäner och alla får samma resultat. Vad som var lite lustigt är att jag testade att köra google.se på sökord 'google' och då fungerade det som det skulle.

    Google var alltså den enda domänen som fungerade att titta ranking på för mig. Går det att köra i debug läge eller liknande så man kan se vart det går fel? Kanske skulle hjälpa dig lite mer.

    Jesper

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Auto Response program
    Av Patrik Berggren i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 08:48
  2. FTP-program för Vista
    Av Anton Johansson i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 14:55
  3. Program & Anmälan SEO-forumsträff
    Av Simon Sunden i forum Träffar
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 17:40
  4. SEOträff den 26 maj, Program & Anmälan
    Av Webmoney i forum Träffar
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 15:18
  5. Blogg-program hackades på egen server
    Av MattiasN i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 02:16