Resultat 1 till 8 av 8

fråga om pagerank

  1. #1
    Hertigs avatar
    Hertig Hertig är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    39
    Min fråga är om en huvuddomän t.ex. minsida.se under några omständigheter skulle kunna ha sämre pagrank än någon annan sida eller subdomän som ligger på den adressen. alltså att minsida.se har sämre PR än undersida.minsida.se eller minsida.se/sida2.html.

    Om ja, så får ni gärna visa något sådant fall...

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag har haft undersidor med högre PR än indexsidan. Efter några uppdateringar av PR har jag ingen att peka på idag.

    Det behöver inte vara något konstigt med högre PR på en undersida. Om en undersidan får många länkar kan den mycket väl få högre PR än indexsidan.

  3. #3
    Hertigs avatar
    Hertig Hertig är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    39
    Så det skulle alltså teoretiskt kunna vara så att en jättepopulär blogg på t.ex. blogg.se skulle kunna få högra PR än huvudsiten blogg.se?

  4. #4
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Ja, det är möjligt. I princip är det så att flest länkar ger högst PR, om det är bra länkar etc. Samt att strukturen är bra.

  5. #5
    Hertigs avatar
    Hertig Hertig är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    39
    Ok. tack för svaren

  6. #6
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Det går utmärkt att omfördela PR dit du vill. Ofta är det praktiskt att ha mkt bra innehåll och ingångar till bra undersidor redan på startsidan. Sedan bör man se till vid länkbyggning att få länkar till undersidor och inte bara startsidan. Förutsatt att du har bra material på undersidor såklart..

  7. #7
    Jonas73s avatar
    Jonas73 Jonas73 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    1
    Tror jag ställer frågan på rätt plats nu iaf.

    Har en sida dit jag har några andra sajter som länkar till mig men dom länkar med ett kostigt slut på urlet *säger att då ser jag bättre stats för klick osv.
    tex- minsida.se/?3 eller minsida/?a
    inget fel på det, sajten visar index trots det, men satt o provade pagerank check på dem, så har pagerank 4 på både ?3 och ?a sidorna men bara pagerank 2 på index, hur kommer det sig och går det att flytta över pagerank till index på något sätt?

    knasig fråga, men vet inte hur eller vad jag borde göra

  8. #8
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Har en sida dit jag har några andra sajter som länkar till mig men dom länkar med ett kostigt slut på urlet *säger att då ser jag bättre stats för klick osv.
    tex- minsida.se/?3 eller minsida/?a
    inget fel på det, sajten visar index trots det, men satt o provade pagerank check på dem, så har pagerank 4 på både ?3 och ?a sidorna men bara pagerank 2 på index, hur kommer det sig och går det att flytta över pagerank till index på något sätt?
    Du bör göra så att ditt system känner av ?3 eller ?a och sedan gör en 301 redirect till rooten. Har sett många sidor använda den tekniken och det gör även att du slipper problematik med duplicate content.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Pagerank 0?
    Av setfre i forum PageRank
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 20:44
  2. Låg pagerank vs. ingen pagerank?
    Av ChumpChops i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 16:59
  3. Hög pagerank
    Av dajm i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 00:09
  4. pagerank
    Av Tobias i forum PageRank
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 15:49
  5. Pagerank
    Av coffeeshop i forum PageRank
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 20:39