Resultat 1 till 5 av 5

Sökords placerings (1-2-3) betydelse för google?

  1. #1
    Henks avatar
    Henk Henk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    3
    Hej!

    Jag sökte men fann inget som riktigt passar min fråga. Ha överseende, mitt första inlägg här.

    Nu ska jag registrera en domän för en kommande sajt. För att ni ska förstå min fråga, förklarar jag allt i ett exempel;

    Jag ska optimera mig mot, i ordning:
    1) Salami
    2) Salami online

    Om vi endast tittar på 2), bör Salamionline.se vara bäst (inga bindestreck enligt klistrade tråden).

    Om vi tittar på 1), spelar det någon roll hur pass tidigt eller sent sökordet salami finns i domänen?

    Ex:
    1. OnlineSalami.se
    2. SalamiOnline.se


    Kommer dessa båda ha lika stor chans att ranka högt mot ordet salami? Eller "vinner" nr 2?

  2. #2
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Hej och välkommen till forumet!

    Som du säkert har läst så är det faktum att man har sökorden i domännamnet endast av ytterst marginell betydelse för hur väl en webbplats rankar. Men om man ska välja mellan de två alternativ du har så ja, det spelar en liten, liten roll i vilken ordning man har sökorden skulle jag påstå, det bästa är att ha i "rätt ordning" så som det skrivs som sökfras, salamionline.

  3. #3
    Henks avatar
    Henk Henk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av abc
    Hej och välkommen till forumet!

    Som du säkert har läst så är det faktum att man har sökorden i domännamnet endast av ytterst marginell betydelse för hur väl en webbplats rankar. Men om man ska välja mellan de två alternativ du har så ja, det spelar en liten, liten roll i vilken ordning man har sökorden skulle jag påstå, det bästa är att ha i "rätt ordning" så som det skrivs som sökfras, salamionline.
    Tack!

    Ja, det har ju tvistats en del om att ha sökorden i domännamnet här på forumet har jag märkt. Men det många framhävdade var att man lättare får bra ankartexter med sökordet i sitt domännamn.

    Men det spelar alltså en liten, liten roll i vilken ordning man har sökorden. Vad grundar du det på?

    Trevlig helg förresten!

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Hej Henk,

    Jag tror inte du kan bevisa/motbevisa vilken utav de två adresserna som är bäst på att ranka på ordet "salami" eftersom domänen utgör en väldigt låg (obefintlig enligt många) procent av den totala rankingen.

    Själv skulle jag använda samma domän som ABC, eftersom allt annat som har med Onpage optimering att göra handlar om att ha det viktigaste ordet först. Jag har dock ingen statistik som kan bevisa att så är fallet i domänfrågan men det vi alla kan vara överens om är att onlinesalami.se inte rankar bättre än salamionline.se på ordet salami.

    Antingen rankar dom samma, eller så rankar salamionline.se högre.

    Lycka till,

    mvh

    Niklas

  5. #5
    Henks avatar
    Henk Henk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    3
    Va bra. Tack för ett uttömmande svar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Servrars placerings påverkan på google?
    Av the blackjacker i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 09:56
  2. Meta descriptions betydelse för Google?
    Av jarhammar i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 17:38
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 12:23
  4. Har server landet mera betydelse i Google?
    Av nfinland i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 17:38
  5. Domänens betydelse hos Google i Firefox
    Av Kocken i forum Domänen
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 20:51