Resultat 1 till 9 av 9

Bra att tänka på med webbplats i Polen?

  1. #1
    csthlms avatar
    csthlm csthlm är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    41
    Jag har en god vän som jobbar med en webbplats som kommer bli aktuell i Polen snart. Är det något speciellt man bör tänka på med detta?

    Kan man registrera ett vanligt webbhotellskonto med .PL-domän i Sverige eller är bättre om man gör det från Polen?

    Är det i övrigt något som är bra att veta? Tänkte att ni som har lång erfarenhet kanske har några bra tips?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Bäst är om sidan har en .pl-domän och ligger på en snabb server i Polen.

    Google har i varierande videos pratat om detta och nu med senaste uppdateringen av Google som kommer efter Jul-helgen ska man tydligen även få bonus av snabb (och stabil) server.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  3. #3
    csthlms avatar
    csthlm csthlm är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    41
    Hur hade ni gjort om ni hade haft tre olika sajter i tre olika länder? Är det värt besväret med tre olika webbhotell för att de ska ligga på lokala servrar i respektive land?

    Är det en så pass klar skillnad SEO-mässigt. Alternativet är att ha hemsidorna på en Loopia-server i Sverige.

  4. #4
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Jag har en kund som har lite olika språk och vi kör allt från Binero. Jag vet inte varför det skulle vara till någon nackdel, men det är klart, allt kan dras till sin spets och gör man det då blir vad som helst till en nackdel!

    Just nu har vi svensk, engelsk och finska och ett seo-verktyg som optimerar sökorden. funkar super, även på finska som jag ens kan copy/paste så det blir rättstavat... Men finsk seo funkar! Allt från Binero.

    Spanska och tyska kommer. Även det på egna domäner eller sub-domäner.

    Ursäkta, kundnamn.fi för den finska sidan!

  5. #5
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Hur hade ni gjort om ni hade haft tre olika sajter i tre olika länder? Är det värt besväret med tre olika webbhotell för att de ska ligga på lokala servrar i respektive land?
    Jag hade nog gjort som plana och kört Binero med specifika domännamn för varje land, alltså .pl för polen osv. Binero verkar snabb och detta kommer nog att ge bra resultat eftersom Polen ligger väldigt nära.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  6. #6
    csthlms avatar
    csthlm csthlm är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    41
    Varför just Binero? Lokala domäner som .pl har jag redan.

  7. #7
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    För att databasen på Loopia är överbelastad på mitt relativt nya konto där (Linux/mysql). Kör man WordPress eller liknande så är det ju helt hopplöst.

    Binero har fungerat mycket snabbare för mig, men det kan ju ha varit en tillfällighet.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  8. #8
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Håller med Blight om att kapaciteten känns högre hos Binero än sega Loopia.

  9. #9
    Rhubarbs avatar
    Rhubarb Rhubarb är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2010
    Inlägg
    22
    Lägger till här för att det kan vara till nytta för någon från år 2015, som hamnat här på sökning som jag gjort idag.

    Binero idag är helt hopplöst för hosting, i varje fall billig hosting. Kolla på nätet.

    Domännamnen har jag köpt på citynetworks. .pl 80 kr år + moms. Problemet är att automatisk renewal inte sköts av citynetworks. De har struntat i det och 1 sajt och en butik slutar plötsligt fungera. Varning.

    Någon annan kanske kan lägga till en bra domännamnsprovider för .pl. Kanske någon i Polen där det är billigare. Tips med egen erfarenhet vore perfekt så man vet att det funkar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Omindexering av uppdaterad webbplats
    Av Karl-Arne i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 18:23
  2. Problem med ombyggnation av webbplats och 301
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 15:02
  3. Titlarna på en webbplats
    Av BraMarknadsföring i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 10:33
  4. Verktyg för att värdera webbplats
    Av baggelin i forum SEO-verktyg
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 00:04
  5. Adsense och särskild webbplats
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 21:10