Resultat 1 till 4 av 4

Hjälp med en blogg

  1. #1
    Roofiuss avatar
    Roofius Roofius är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    79
    Jag sitter och tittar vet inte exact vilken del av forumet detta inlägg är mest passande i , men jag vet att forumet kryllar av duktiga SEO vetare som kanske kan tipsa mig lite i denna fråga?

    Jag håller på och hjälper en tjej med hennes blogg

    adressen är :{bortmodererat}

    Startade bloggen i augusti - september detta år .
    Har installerat platinium seo pack till det och även fixat title så varje undersida har 1 st title h1 samt 2 st olika h2 rubriker.
    Permlänkar är ändrade till seo vänliga och har påbörjat inlänk uppbyggnad.
    Det jag själv vet kan göras är att flytta menydelen til lhöger istället, men vad mer? ska det verkligen göra så stor skillnad?

    Problemet är att något verkar vara fel , har varit med och startat bloggar i alla åratal och aldrig sett dess like till lite google trafik.
    Har allt som allt haft ca 100 unika från google mest på ordena vi försöker ta oss etta på "Lenita" och "elvin" Vart ligger felet? är det domänet som är SEO mässigt för dåligt för att kunna ticka in sökmotortrafik? eller har jag rätt om min känsla att nånting på bloggen är riktigt fel?

    Hoppas nu inte denna ligger i helt fel kategori! Tacksam för all hjälp jag kan få synpunkter tas emot varmhjärtat
    Senast redigerat av Urban G den 2009-12-30 klockan 19:38. Anledning: Forumregel 1

  2. #2
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Din blogg är inte intressant, och jag tror verkligen inte det är många som söker på "Lenita" och "Elvin".

  3. #3
    Roofiuss avatar
    Roofius Roofius är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    79
    tack för ditt svar - jag frågade dock inte om bloggen var intressant eller inte
    jag frågade om SEO och jag vet exact hur många som söker på Lenita och hur många som söker på Elvin så tänkt o placera den som etta på de ordena att börja med.

  4. #4
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Hur placerar sig bloggen på sökorden? Mer inlänkar med sökorden som länktext är mitt tips. Ha sedan lite tålamod för det kan dröja innan Google hittar dem.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 301:a en hel blogg?
    Av Pontus Karlsson i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 01:06
  2. Blogg med inkomst, pr3.
    Av Max i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 21:27
  3. Ny blogg
    Av Peder Molin i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 17:58
  4. Blogg i ASP?
    Av Marcin i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 09:07
  5. Blogg
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 10:51