Resultat 1 till 11 av 11

Hur ska jag jobba med SEO för att det ska ge resultat?

  1. #1
    ZyBeRs avatar
    ZyBeR ZyBeR är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    7
    Hej,

    Jag är en hobbykodare som driver en community. Har så gjort några år och har precis släppt en ny version.
    Jag skulle vilja veta vad och hur jag ska jobba med seo för att få ett mätbart resultat.

    Nu är jag tyvärr inte så insatt i hur man ska jobba för att nå resultat, därför tänkte jag fråga er här.

    Finns det något enligt er bra verktyg som kan peka på svagheter i min site och ge tips på åtgärder?

    Off site optimering har jag förstått är väldigt viktigt men också svårt att göra. Är det bara inlänkningar som räknas eller finns det flera viktiga faktorer?

    Jag förstår att många här jobbar som konsulter och inte är intresserade av att hjälpa någon gratis, men om det finns någon som skulle vilja ge mig lite tips så vore det väldigt uppskattat.

    Kan ni se något direkt på sidan som jag bör ändra på vore det utbildande att hör vad.
    URL Bortredigerad
    Senast redigerat av Magnus den 2010-01-18 klockan 16:34.

  2. #2
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Finns ett par bra verktyg som ger bra grundläggande tips. Har tyvärr inga namn eftersom jag själv inte använder dom.

    Mitt främsta tips efter att kollat din sajt är: Unika titles.

  3. #3
    ZyBeRs avatar
    ZyBeR ZyBeR är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    7
    Tack för tipset, det ska jag absolut titta närmare på när jag kommer hem i kväll.

    Hur är det med description och keywords, hur viktiga är dom?

  4. #4
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Description är jätteviktigt, då det är vad som syns under title i serpen.