Resultat 1 till 3 av 3

Ny kund begär offert. Hur kollar man historiken på denna kund?

  1. #1
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Nu har jag en nytt kundcase som begär offert MEN denna kund har varit med på marknaden länge och finns EJ med bland topp 100 på något av de 4 sökbegreppen de begär offert på.
    En tanke jag har är att kunden hamnat i den berömda sandbox:en och åkt ut under en tid.
    Hur kollar ni sådan historik historiskt? Enklaste kanske kan vara att begära SERP rapporter av kund ifrån tidigare SEO arbete för att få tag på denna viktiga historiska data. har ni några andra knep för at sökra upp att ni inte ger er in i ett arbete som kan vara döfött pga att Google ar sparkat ut dem ur listorna?

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag skulle kolla att de inte sysslar med några otillåtna on-page tricks och jag skulle även göra en backlink analys med, till exempel, linkscape från SEOmoz.

    Linikscape släpar alltid efter en del så oftast ser man ifall det ligger en massa spamlänkar sedan tidigare.

    Sedan ska man inte vara allt för rädd att ta på sig uppdraget i alla fall. Men man måste ju upplysa kunden om att det första arbetet blir att städa upp och göra en reconsideration request, och tyvärr tar det ibland lite väl lång tid innan man får respons på reconsideration.

  3. #3
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Analys av produkten är givetvis nödvändigt och på grunderna av den ska man givetvis informera kunden för att vidare utforma strategin. Det är viktigt att man utbildar/informerar kunden av hur det ser ut och hur det kan komma att se ut, alltså skillnaden på de olika SEO teknikerna man kan använda sig av och vilka effekter det kan ha.

    Underlag alltid viktigast!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. verktyg som kollar inlänkar
    Av Chrippa i forum SEO-verktyg
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 11:25
  2. Verktyg som kollar antalet sidor
    Av Chrippa i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 14:28
  3. Verktyg som kollar ens placeringar på google
    Av Chrippa i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 14:25