Resultat 1 till 5 av 5

Trevägs byte

  1. #1
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag läste i denna tråd http://www.seo-forum.se/speciella-sy...kommen-in.html

    Ett sådant system som beskrivs där är det bra att ha? Det automatiserar länkbyten. Om webbplatserna i systemt ber systemet om länkar med ett serverspråk så ser väl inte google det, eller?

    Jag tänkte börja utveckla ett sånt system, fast utan dem brister som påpekas i tråden. Är det något som jag ska hålla för mig själv eller låta allmänheten ta del av?

    Jag ser bara fördelar med ett sådant system men då borde ju flera ha gjort det förr. Vad är nackdelarna? Eller vart finns liknande system?

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Någon som vill kommentera?

  3. #3
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Riskerna med automatiserade länkbyten är idag för stora. Google har en hel del brister men de har blivit duktiga på att känna igen länkbyte och kan straffa en sajt ordentligt. Google har även anställd personal som analysera vad som händer manuellt.

    Även om jag inte kommer att lämna ut varken personer eller sajter så känner jag till en större blogg som försvann ur indexet helt och hållet efter upprepande trevägs länkbyte. En del av inblandade sajter backade ordentligt i serpen.

    Systemet som fanns i tråden som du hänvisar till fanns för några i år sedan i flera olika varianter men har mer eller mindre försvunnit på grund av riskerna.

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Är tacksam för svar.

    Vågar jag fråga hur stora riskerna är? Jag har ett 20 tal mindre hemsidor.. Skulle det vara någon fara för mig att använda ett sådant system själv?

  5. #5
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Storleken på hemsidor spelar ingen roll. Om G:s algoritm upptäcker något som de inte accepterar blir sidan straffad.

    Man tar alltid en risk när man byter länkar, har inte upplevt någon bestraffning vid länkbyte A till B, B till A. Men som sagt känner jag till A till B till C där A åkte ut ur indexet och B hamnad långt ner i serpen.

    Jag tror att de flesta inte vill skriva öppet om bestraffningar. Av den anledningen tror jag att diskussionerna om länkbete har ökat, det vill säga att man lägger hellre tid på länkbete än ta risken.

    Om det är små sajter kan man alltid resonera som så att det gör inte så mycket om man bli straffad, starta upp en ny och hoppas på bättre tur...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Byte av webshopleverantör
    Av Ulf Wikenfors i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 16:42
  2. Trevägs länkbyte köpes
    Av Mactim i forum Länkbyten
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 12:34
  3. Website för byten av trevägs-länkar?
    Av miraclesinc i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 13:10
  4. Trevägs byte, välkommen in
    Av Per Renemark i forum Länkbygge
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 13:27
  5. Trevägs länkning
    Av Per Renemark i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 23:15