Resultat 1 till 3 av 3

Faktasidor

  1. #1
    the_walls avatar
    the_wall the_wall är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    1
    Hej,

    Ny inom det här med SEO.

    Om jag har en webbutik som säljer en viss produkt. Är det då någon idé att skapa faktasidor (alltså på egna domän) där man skriver fakta om liknande produkter.
    Jag tänkte att man även länkar mellan webbutik och faktasida.

    Hade inte tänkt att lägga ned så mycket tid på faktasidorna nu i början utan mer få domänen aktiva.

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Det är helt klart användbart men du måste fundera på om det kanske inte är mer värt att lägga informationen direkt i shoppen när du ändå skriver. Jag vill inte säga att det garanterat är så men många gånger lägger man ner för mycket tid på att skapa content utanför sin site när man egentligen kunde skapa content på den.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Som Magnus säger skapa content på huvudsidan först sedan kan du avgöra vad som eventuellt skall finnas på faktasidorna.

    En variant där är att man fokuserar faktasidorna på de ord som är mer av sekundär betydelse för huvudwebbplatsen och som kanske inte går att optimera upp där enkelt av textbegränsningsskäl.

    Sedan bör man tänka på att om det är meningen att faktasidorna skall styra in trafik till huvuddomänen får man räkna med att en del trafik tappas på vägen. Helt enkelt att en besökare bara tittar på faktasidan och sedan backar webbläsaren. Om det är faktasidan som kommer upp först på ett ord.

    Där kan det ibland även hända att faktasidan lägger sig ovanför huvudwebbplatsen på ett nyckelord. Vilket då gör att man tappar besökare som egentligen skulle till webbutiken.

    Att länka från webbutiken till faktasidorna, om det var så du menade, är jag lite tveksam till. Det är väl ändå webbutiken som är det primära. Att då ge besökarna en enkel möjlighet att ta sig därifrån verkar inte smart.
    Senast redigerat av Urban G den 2010-01-25 klockan 19:46.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)