Resultat 1 till 10 av 10

Infoo - betala eller inte betala

  1. #1
    traskers avatar
    trasker trasker är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    26
    Jag har just lanserat en webbshop som jag givetvis vill få i topp så snabbt som möjligt. Grundläggande SEO är på plats samt länkar från kataloger och annat.

    Frågan är om Infoo är så pass viktig att jag ska investera en 500-ing för att dom ska behandla ansökan NU i stället för om 62 dagar?

  2. #2
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Jag skulle personligen inte göra det.. tror knappast att det finns alltför stort värde i länkarna från den katalogen..
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

  3. #3
    tubens avatar
    tuben tuben är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    122
    infoo.se är generellt sätt värdefulla länkar anser jag. Men jag rekommenderar inte generellt kunder att betala för länkning från infoo.se, du kan gott vänta ett tag och lägg in din webbshop på ett par andra ställen.
    Sökmotoroptimering

  4. #4
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    250 spänn om året - för vad, en länk? måste vara ett skämt

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Priset är väl inte så mycket att säga om, under förutsättning att en länk där ger effekt.
    Jag har lite dålig koll nu på vad styrkan är med länkar där.
    När den hette Sunet så gav en länk i katalogen effekt inom en vecka. Pagerank kunde sticka upp till 3 eller 4 från noll och sidan det gällde gick direkt upp i serpen. Dessutom gav det trafik direkt ifrån katalogen. Det var tydligen en hel del som tittade på nyinlagda länkar och besökte sidorna.

    Dessutom brukade katalogen placera sig på om inte topp tio så väl topp 20 om man sökte på företagsnamnet som precis hade blivit inlagt. Och det låg kvar ett bra tag där.

    När den senare bytte namn till KTHNOC märktes som jag tyckte en viss avmattning i länkeffekt samt katalogens egen placering på inlagda länkar.
    Det kan iof också ha haft att göra med Googles syn på länkkataloger.

    Bytet till infoo däremot har jag följt dåligt.
    Är det någon som har bättre koll på hur det fungerar nu?

  6. #6
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag tycker inte att Infoo är lika vass som tidigare, har runt 30 sidor med i Infoo.se.

    I princip godkänner Infoo alla ansökningar idag. Eftersom de godkänner alla sidor så är mina farhågor att Google nervärderar Infoo.

    Jag vet inte om det framgår av tråden, men Infoo var tidigare gratis. Nya regler säger att företag, föreningar ska betala 249 kr om året, privatpersoner gratis.

  7. #7
    johnpaulies avatar
    johnpaulie johnpaulie är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    17
    Har 25+ sidor med i Infoo, och det finns en klar positiv effekt, men hur stor den är jämfört med gamla Sunet/KTHNOC vet jag inte.

  8. #8
    traskers avatar
    trasker trasker är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    26
    Idag kom webbsidan i alla fall med i Infoo...ska bli intressant att se om detta i närtid påverkar min placering.

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av trasker
    Idag kom webbsidan i alla fall med i Infoo...ska bli intressant att se om detta i närtid påverkar min placering.
    Intressant som ett litet test. Hoppas att det inte är för mycket begärt att du inte vidtar några andra åtgärder för att stärka din webbplats. Utan väntar ut en eventuell länkeffekt.
    Och att det inte inom tidsperioden före har kommit fler inlänkar eller du gjort större förändringar på webbplatsen.

  10. #10
    traskers avatar
    trasker trasker är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    26
    Hej,

    Nej jag lägger ner alla andra aktiviteter ett litet tag får vi se om jag kan isolera effekten av Infoo. Har jobbat lite med bloggar och google har ännu inte hittat alla så en eller ett par andra inlänkar kan tillkomma, men det ska väl inte vara väldigt avgörande.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 11:06
  2. Betala för domän..
    Av Pablo i forum Domänen
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 14:11
  3. Betala för DMOZ.
    Av Jocke i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 15:49
  4. Betala .com domäner?
    Av herrbrun i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 08:55
  5. Betala för länkar?
    Av HenrikAI i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 18:25