Resultat 1 till 2 av 2

Samarbete mellan SEO-folk som har nischen "Resor"

  1. #1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Jag och en vän har planerat ett långsiktigt länkbygge för sidor relaterade med Resor. Detta samarbete gäller bara för sidor inom denna nisch. För detta samarbete söker jag ytterligare 2-3 personer.

    Tanken går ut på att alla som samarbetar lägger upp vars 2-3 wordpress-bloggar på unika domännamn (och helst unika klass-c nät). Exakt antal bloggar bestäms innan vi börjar. Ägaren av bloggen skapar ett konto för de andra som ingår i samarbetet så de kan nyttja bloggen. Du får således tillgång till en större mängd bloggar som du kan nyttja i ditt länkbygge för dina rese-sidor.

    Restriktioner och Rekommendationer kommer att finnas för att det inte ska spåra ur och göra allting värdelöst. Detta är några förslag:

    • Varje post måste vara unik. Du får alltså inte lägga upp samma artikel på flera bloggar. Förslagsvis beställer du texter för att spara tid. Artikeln får absolut inte existera någon annan stans heller. Även titlarna måste vara unika för dina artiklar.
    • Du har möjlighet att lägga sitewide-länkar från de bloggar du själv äger. Dock högst 5 per blogg och länkarna ska överlag vara relevanta.
    • Du får (bör) inte publicera artiklar för en resesida samtidigt över alla bloggar. Välj istället publiceringsdatum så sprids dina inlänkar ut över en längre tid och ditt länkbygge blir mer seriöst.
    • Högst 2, men gärna 1 utgående länk per artikel och försök rikta artikeln så den är relevant dit du länkar.
    • Det är din uppgift att se till så din blogg indexeras i Google. Försök därför länkbygga lite lätt till de bloggar som du äger. Kravet för bloggarna kommer att öka efterhand. Dock kommer inga orimliga krav att ställas.
    • Du får som mest lägga upp 3 artiklar per blogg och vecka. Du kan således lägga upp totalt "3*antal bloggar" artiklar i veckan med länkar mot dina rese-sidor. På samma sätt kommer endast en blogg att få som mest 15 artiklar publicerade per vecka (Räknat på att vi är 5 totalt).
    • Du får lov att implementera Adsense och annan relevant reklam på dina bloggar. Gör det snyggt och inte i överflöd så är det inga problem och du kan således tjäna pengar på att andras content.
    • Varje artikel bör inte bestå av mindre än 100-150 ord. Att publicera lite längre texter för att variera är att rekommendera.
    • Bilder bör finnas i 50% av dina artiklar för att göra bloggen lättläst och för att framstå som seriösa.
    • Artiklar ska vara bra skrivna. Detta är inte avsett för att publicera massa spam från arikel-generatorer eller något annat som håller dålig klass.
    • Bloggarna ska ha unika teman inom samarbetet. Vi vill inte ha en hög med bloggar som kör standard-tema.


    Utöver detta så förväntar jag mig vett och etikett. Jag kommer inte ta in så många och jag kommer prioritera de som har ett bra rykte eller som jag känner till sedan innan.

    Jag är ute efter ett långsiktigt och seriöst samarbete där bloggarna kan växa i trust under flera års tid. Hör därför inte av dig om du inte är seriös och vet att du kommer jobba och satsa på denna nisch en bra tid framöver.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  2. #2
    dennishedbacks avatar
    dennishedback dennishedback är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    1
    Jag är intresserad, PM skickat.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Avsluta samarbete med Jajja - "vågar vi?"
    Av Skatan i forum Länkbygge
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 19:35
  2. Sökning på "webben" kontra "sidor från Sverige"
    Av Rawland Hustle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 13:31
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  4. "robots" content="index,follow"
    Av minbeb i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 12:46
  5. Hur lokalt är "local" - META NAME="Distribution"
    Av Ametz i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 00:02