Resultat 1 till 2 av 2

Webhotellets betydelse

  1. #1
    Hertigs avatar
    Hertig Hertig är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    39
    Jag hade tänkt att satsa lite mer på länksidor som idag består av en 6-8 wp-sajter. Varje wp-sajt har en bloggroll där jag lägger länkar till hemsidor utanför mitt länknätverk. Givetvis uppdateras alla sidor med unika texter och jag försöker hålla sidorna till olika områden. Nu tänkte jag köpa fler domäner och börja bygga upp ett större nätverk av hemsidor som jag kan ge länkar ifrån.

    FRÅGAN ÄR DÅ:
    Måste jag sprida ut mina hemsidor på olika webhotell? Idag ligger alla mina wp-sajter hos One och One.com är ju rätt stora så dom har nog inte bara en ip-adress utan säkert flera olika ipadresser och flera olika datacenter. med lite flyt kanske mina sajter då hamnar på olika ipadresser när dom reggas?

    Har verkligen detta någon större betydelse? måste jag sprida mina sajter på olika webhotell och i så fall när ska jag göra det? När jag har 10 länksajter eller när jag börjar få 50-60 länksajter?

  2. #2
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Har du bara länkar från ett webbhotell så ser det inte naturligt ut, väldigt lätt för människa (och ännu enklare för maskin som i googles fall) att anta att det är ett eget länkbygge och inte natuliga inlänkar. När är det dags att sprida? Tja, är det bara du själv som länkar till din sajt så är det absolut dags att sprida innan du har tio olika bloggar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Domännamnets betydelse vid optimering
    Av Obbe i forum Sökordsanalys
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 17:00
  2. domänens betydelse
    Av funtrix i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 11:12
  3. Betydelse av registrering.
    Av midas i forum Domänen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 10:28
  4. Domännamnets betydelse
    Av Waldo i forum Domänen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 08:08
  5. Har storleken på CSS-filen betydelse?
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 17:55