Resultat 1 till 2 av 2

Varierad URL?

  1. #1
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Är det bra att variera URLen? Naturliga länkar brukar oftast komma till någon undersida enligt min erfarenhet. Det kommer en hel del till huvvudsidan, men det är inte den vanligaste typen enligt min bedömning. Så frågan är, när man bygger upp en länkbas, är det dåligt om man bara bygger länkar till huvudsidan?

    En annan fundering är om det spelar nån roll om 100% av domän-länkarna är antingen www.domän.com/ eller www.domän.com eller domän.com eller domän.com/ (Vi säger nu att standard länken är www).

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Idag har det blivit allt viktigare att ha länkar även till undersidorna på en site. Inte så mycket för ranking som för att säkerställa en fullständig och ofta återkommande indexering. Dessutom har man allt som oftast fler sökfraser som man vill nå ut på än vad som inryms på startsidan, därför är det viktigt med länkar till undersidorna som är utformade för de sökord man vill nå ut med på dessa sidor.

    Då det gäller det sista snedstrecket (domän.com/ kontra domän.com) så har jag för vana att skriva om URL:erna med mod_rewrite så att man alltid får med det. Inte för att jag tror att det spelar så stor roll, men jag tar hellre det säkra före det osäkra . I och med att jag gör så, spelar det ingen roll om länkarna innehåller snedstrecket eller ej. Och visst känns det mer naturligt om de är varierade i och med att en naturlig länktillväxt säkerligen har en variation i detta hänseende.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Varierad beskrivning
    Av latehorn i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 15:52
  2. Varierad länktext. Hur många %
    Av Webmoney i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 17:43