Resultat 1 till 4 av 4

Lagring av data

  1. #1
    markusas avatar
    markusa markusa är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    2
    Jag har problem att förstå hur/om en sökmotor kan läsa innehåll i databaser (eller XML-filer). Låt säga att jag har en hemsida som nästa inte innehåller någon information alls, utan allt finns lagrat i en databas (eller XML-fil). Denna data presenteras först om en användare skriver in data i ett fält och trycker på en knapp. Om databasen innehåller land-information så kan användaren skriva "Norge" och information om Norge, t ex att huvudstaden heter Oslo, presenterar på sidan, kanske med hjälp av ett php-skript. Men om jag skriver in "Olso" på t ex google, kommer min sida komma upp på träfflistan (givet alla andra förutsättningar givetvis)?

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Google läser av det innehåll som presenteras på klientsidan (HTML). Google kan inte se vad som händer på serversidan och var innehållet egentligen kommer från.

    Google följer HTML-länkar på en sida för att indexera de olika sidorna. Om du har innehåll som bara visas genom formulär så behöver du bygga om din lösning om du vill att Google ska indexera det och bygga navigering med HTML och visa innehåll med $_GET-variabler så att du får olika URLer för olika innehåll.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    markusas avatar
    markusa markusa är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    2
    Tack för ett tydligt svar, jag ska fundera på hur jag tar mig vidare

  4. #4
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Ett vanligt sätt att lösa det på, är att länka till vanliga sökningar.
    Google gillar INTE att man länkar till sökresultat, men det kan vara ett mycket effektivt sätt att få mycket indexerat innehåll.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. länkar inom mobil/data
    Av Tobias i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 16:25
  2. Dublicerat data & Google
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 01:51
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 22:35