Resultat 1 till 4 av 4

ROR-xml

  1. #1
    Bolletens avatar
    Bolleten Bolleten är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    4
    Hejsan. Jag är väldigt ny på det här med SEO och håller just nu på att SEOa en hemsida. Hemsidan i sig är en ren katastrof, inga unika urler, .bmp bilder, you name it.

    Men det visade sig att dem även använde sig av något som heter "ror.xml". Jag googlade det och läste lite på deras hemsida. Det verkar rätt väldigt bra men jag vet inte om det är något google "gillar".

    Ni kan läsa mer på rorweb.com.

    Är det något någon utav er har som har använt er av det? Är det något ni rekommenderar?

    Mvh / fredrik.

  2. #2
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag kör sedan länge xml sitemaps vilket funkar bra med google webmaster tolls med, ROR finns som alternativ att ladda ner när man skapar en sitemap men jag har inte riktigt förstått anledningen...

    Frågan kvarstår därmed...

    Någon som vet mer??

  3. #3
    Bolletens avatar
    Bolleten Bolleten är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    4
    Okej så du menar att ROR är istället för en sitemap? Eller en "extra" sitemap?

  4. #4
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    När man skapar en sitemap på xml-sitemaps.com finns det fler alternativ, ett av dom är just ROR, jag vet inte skillnaden faktiskt men använder det första alternativet vilket fungerar för mig

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)