Resultat 1 till 4 av 4

Kan jag göra 301 redirect för omgjord site med samma domän?

  1. #1
    Lilla Morrans avatar
    Lilla Morran Lilla Morran är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2010
    Inlägg
    2
    Hej!
    Har gjort om en site i Joomla och har dels förändrat innehållet och sidstrukturen litegrann och såklart är sidornas url inte längre desamma.
    Har läst en del om 301 redirect och funderar på om jag kan använda detta för att peka om sidorna på gamla siten till sidorna på nya siten med relevant innehåll? Jag får ju träff på google som länkar till de gamla sidorna och får ju såklart felmeddelande då gamla siten numer är ersatt av nya.
    Eller hur talar jag om för Google att samma innehåll finns på denna nya url:en (fast samma domän som tidigare)?

    1000 tack på förhand!
    Lilla Morran

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Det rätta är att göra 301 till de nya sidorna. Seo-guide.se har kod-exempel och förklaring.
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2010-03-04 klockan 15:24.

  3. #3
    Lilla Morrans avatar
    Lilla Morran Lilla Morran är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2010
    Inlägg
    2
    Hej!
    Jag har kollat där och förstår hur jag ska skriva och att jag kan använda .htaccess-filen. Men blir det rätt om jag lägger
    301 redirect /gammal/gammal.html http://www.ny/ny.php i htaccess-filen om den gamla siten nu är ersatt av den nya? Den gamla siten är ju inte längre publicerad eftersom domännamnet inte är bytt.
    Jag har testat och det funkar inte, får felmeddelande och siten visas inte överhuvudtaget.
    Tänker jag helt fel...?

    undrar
    Lilla Morran

  4. #4
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    På grund av att den äldre länkstrukturen är ändrad, finns inte längre, så ska du använda 301 för att skicka besökare till rätt sida. Om det blir helt blankt är det förmodligen något fel på koden i .htaccess filen.

    Om du vill kan du pm:a mig adressen och htaccess filen, så kan jag titta på den.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 08:26
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 22:49
  3. Maximal antal länkar från samma site.
    Av Marcin i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 19:36
  4. Hur påverkas en site av 302-redirect
    Av Patrik Berggren i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 20:52
  5. Vad kan man göra med denna domän?
    Av eidos- i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 22:58