Resultat 1 till 3 av 3

Landningssidor

  1. #1
    goodvibess avatar
    goodvibes goodvibes är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    45
    Hej!
    Kanske en dum fråga för många men inte för en nybörjare.
    Om man sysslar med affiliate produkter, då måste man ha en websida med själva länken eller bannern till produkten man vill marknadsföra.
    Om jag då vill göra en landningssida och samla email adresser och sen skicka dom vidare till den andra, ska då den med själva bannern eller länken vara synlig på nätet utan att man har fyllt i formuläret på landningssidan.
    Jag menar att ska landningssidan och själva affiliate sidan ha en varsin adress?
    Vad lockar man med på landningssidan för och få dom att fylla i formuläret när man sysslar med affiliate?
    Eller kan någon göra en enkel beskrivning hur det kan se ut?

    Det här blev kanske rörigt, kanske ingen som förstår vad jag menar.
    Är det någon som skulle vilja svara på om jag uttryckt mig konstigt
    så ingen förstår.

    Hälsningar Peter
    Senast redigerat av goodvibes den 2010-03-05 klockan 08:23.

  2. #2
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Jag är inte riktigt 100 på att jag förstår dina frågor helt och hållet men gör ändå ett försök.

    Precis som du säger måste du i de flesta fall ha en landningssida. På den sidan placerar du en affiliate länk som du försöker få besökaren att klicka på.

    Landningssidan äger du, innehållet är ditt och sidan ligger på ditt webbhotell.

    Det finns massor av olika saker du kan hitta på med din landningssida för att få besökare att köpa produkten via din länk. Det beror helt och hållet på vilken vinkel du har och du kommer att behöva testa massor av olika varianter och former innan du lär dig vad som fungerar mer eller mindre bra.

    Det bästa sättet är förmodligen att ställa frågan till dig själv och jämföra det med vad du har att erbjuda. Vad skulle då dig att klicka på länken?

    Kanske kan du erbjuda en gratis PDF-artikel eller videoguide om något fiffigt sätt som man kan använda produkten på som besökaren bara får om han eller hon beställer produkten genom att klicka på din länk.

    Andra sätt är att marknadsföra produkten mer eller mindre diskret. Beskriv 10 tips för hur man odlar den godaste salladen. I slutet på artikeln nämner du att du alltid använder en speciell och väldigt bra spade som man kan köpa via din egen favorit butik via länken här.

    Läs på så mycket du hittar på nätet, testa ännu mer, samla och analysera statistik och ge inte upp

  3. #3
    goodvibess avatar
    goodvibes goodvibes är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    45
    Hej!

    Tack Daniel för svaret!
    /Peter

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)