Resultat 1 till 7 av 7

Bloggping meningslöst?

  1. #1
    bjournes avatar
    bjourne bjourne är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    12
    Finns det någon mening med att använda sig av bloggpingtjänster såsom ping-o-matic längre? I mitt lilla test gav det exakt 0 i trafik. Men det är jag det. Känns inte värt att slösa tid på det, eller vad tycker ni?

  2. #2
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Jag har också testat bloggpinglistor utan några som helst mätbara resultat, varken i länkar eller trafik. Jag tror att tiden är bättre spenderad på att manuellt registrera sig hos några riktigt bra bloggtjänster.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  3. #3
    Kaugesaars avatar
    Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    76
    http://www.frisim.com/

    Vet jag ger en del länkar men att det sedan inte är någon vidare kraft i dom är väl en annan sak. Sedan kan jag inte riktigt hålla med om att det är tidskrävande med bloggpingar? Eller ja med wordpress så ställer jag ju in så att det sker automatiskt vid varje nytt inlägg.

    Andra fördelar förutom klena inlänkar är ju om inte annat att du snabbare bör få ditt inlägg indexerat.

  4. #4
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Även om det är klena länkar så är det inget-till-lite jobb och ger en del trafik. Inga stora mängder, men lite iallafall

  5. #5
    bjournes avatar
    bjourne bjourne är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    12
    Har du någon statistik på hur mycket trafik bloggpingarna ger Stefan? Hur lite är lite? De amerikanska pingsiterna jag har använt är alla fullsmockade med spam till porrbloggar så det är inte så konstigt att varken sökmotorer eller besökare lägger märke till dem.

  6. #6
    Andreas Hogmalms avatar
    Andreas Hogmalm Andreas Hogmalm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35
    Känner samma sak om ping tjänster. Har satt några på auto ping hos de största pingtjänster som finns, det sköter ju sig själv ändå. Själv gillar jag tjänster som pusha.se som ger mig mycket trafik, och knuff.se. Sen brukar jag kolla vad dom kändaste bloggarna / sökmotoroptimerarna använder för olika typer av tjänster. En av sveriges största heminrednings blogg trendenser.se har nu börjat använda knuff.se. Att kommentera tidigt i stora välkända bloggar kan även ge lite trafik.

  7. #7
    lordkevins avatar
    lordkevin lordkevin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    1
    Tack för inlägget ....
    lord

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ny katalog: Bloggping.se
    Av FredrikNas i forum Kataloger
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 12:36