Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 91 till 109 av 109

Träff får oss medlemmar

  1. #91
    Victors avatar
    Victor Victor är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Birkastan, Stockholm
    Inlägg
    25
    Lite sent ute, men jag dyker upp.

  2. #92
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Tack för igår gubbar!
    Det var trevligt att träffa alla!
    Vi får köra något liknande nästa år

    Själv e man lite halvsliten idag
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  3. #93
    Victors avatar
    Victor Victor är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Birkastan, Stockholm
    Inlägg
    25
    Tack för idag, de som närvarade. Jag och Markus hade gärna stannat längre, men vi hade andra åtaganden som brådskade. Även om vi inte ens hann avvara en promille av alla intressanta ämnen och frågeställningar, så var det intressant att åtminstone få en liten insikt i vad ett par av Er har för sysselsättning och bakgrund.

    Då majoriteten huserar i Stockholm, så kan vi säkerligen sammanstråla någon gång framöver igen - förhoppningsvis inom en inte alltför avlägsen framtid. I ett senare skede så vore det även trevligt att ha en större konferens med konkret agenda, men det kommer säkerligen.

    Magnus och Daniel får informera oss om vad som ytterligare sades.

  4. #94
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Tack alla för en intressant träff idag.

    Tycker att vi ska ta fasta på detta koncept och sammanstråla igen snart. Som Victor säger skulle det vara intressant med en lite större tillställning med konkret agenda.

  5. #95
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ja nu får vi börja planera inför nästa meeting som jag kan vara med på

  6. #96
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Hmmm, man hade ju velat vara med men satt tyvärr "fast" i Helsingfors då chefen "beordrat" över "teamet". Flygförbud har man så det vart färjan över, annars hade man kunnat närvara

    Bestämm nu snabbt nästa träff! så jag oxå kan närvara

    cya,
    /PatrikB

  7. #97
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Yes.. Tack till alla som kom dit. Det var skoj att både ha en mer relaxad tillställning på Torsdagen, men samtidigt fördjupa sig lite i eran verksamhet dagen efter.

    Personligen gillar jag konceptet "Vad kan jag hjälpa dig med" eftersom jag tror att detta på lång sikt kommer att gynna samtliga parter som genom ett mer aktivt nätverkande med en blandning av offline och online träffar.

    Nästa gång skall vi sikta på att få in en ännu större blandning. Jag tycker inte det är någon omöjlighet att få dit både Affiliatebolag, kanske nån adwords/adsense eller MSN/yahoo representanter. Samt kanske snegla på en ännu större mix av affärsinriktningar för en mer diversifierad deltagarskara.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  8. #98
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Japp, det var intressant.....

  9. #99
    joakim75s avatar
    joakim75 joakim75 är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Klockren sammanstålning. Tycker definitivt vi ska ses snart igen i större skala. Gällande det Paul efterfrågade med representant från de större affiliate bolagen eller sökbolagen har jag bra ingångar, så det borde inte bli något problem.

  10. #100
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av MrWize
    Hmmm, man hade ju velat vara med men satt tyvärr "fast" i Helsingfors då chefen "beordrat" över "teamet". Flygförbud har man så det vart färjan över, annars hade man kunnat närvara

    Bestämm nu snabbt nästa träff! så jag oxå kan närvara

    cya,
    /PatrikB
    Vad är det för hotbild som har motiverat flygförbudet?

  11. #101
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Har haft lunginflammation och bihålsinflammation .... bihålorna vill inte släppa och det är inte bra att flyga när man har lunginflammation, bihålsinflammation, öroninflammation osv ....

    cya,
    /PatrikB

  12. #102
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av MrWize
    Har haft lunginflammation och bihålsinflammation .... bihålorna vill inte släppa och det är inte bra att flyga när man har lunginflammation, bihålsinflammation, öroninflammation osv ....

    cya,
    /PatrikB
    Ah ha. Jag trodde ni hade en hotbild mot företaget. Det går ett mycket elakt luftvägsvirus med gissningsvis ny genetik.

  13. #103
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Vill tacka alla för en bra träff. Kul att se se många i verkligheten och det var mycket givande.

    Jag ska kontakta en del av er via mail angående samarbete eller annat som jag lovat men det kan dröja några dagar, har lite att ta igen nu.

    Ser fram emot nästa träff. Om de flesta är i eller runt stockholm så kanske det är det bästa valet av stad.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  14. #104
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Lite summering och svensk länkkärlek (link love):

    http://www.jimwestergren.com/imc-200...eting-is-over/
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  15. #105
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Grymt! Jag längtar redan till nästa träff, då måste jag verkligen vara med...

  16. #106
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Snyggt Jim! Du borde skriva en bok i socialt beteende online "for teh win" eller nåt. /me är lite smickrad.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  17. #107
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Haha, kanske det. Men jag har väl lite väl många böcker planerade nu (5 stycken).

    Men typ all min marknadsföring faller inom 3 ord: goodwill, branding och PR (public relation).
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  18. #108
    Emil_Ps avatar
    Emil_P Emil_P är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    10
    Jag var helt inställd på och komma, men hade skrivit upp att mötet var den 2:a dec. Blev riktigt snopen när jag gick in på sajten på lördagen för att hämta adressen till mötet och såg att det redan varit. Men det blir väl fler gånger, elller?!?
    [SIZE="2"]www.snapback.se

  19. #109
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Jepp, förhoppningsvis blir det fler träffar. Det gäller bara att bestämma något datum som passar de flesta bra och sedan styra upp en Agenda. Mötet nu var en mjukstart med att bekanta sig och börja knyta kontakter. Förhoppningsvis kan vi ta flera steg sedan.

    Det som blir svårt är att få någon talare eller dylikt som kan tillföra expertkompentens som är lockande för 20 skarpa SEO:are. Sannolikt blir det mesta man talar om något som de flesta redan kan.

    Kanske skulle det vara mer intressant att få in en annan expertis som talare till mötena, som exempelvis PPC arbitrage, Affiliatemarketing, Branding, Public Relations eller dylikt.

    Sedan kan man diskutera SEO i ett öppet forum eller en klassisk Polsk Riksdag istället..
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)