Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 109

Träff får oss medlemmar

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej!

    Jag startar en ny tråd här angående en träff för oss medlemmar och kanske annat folk också.

    Jag tycker detta ska vara med:

    - Alla börjar med att introducerar sig, berättar vad de har varit med om angående SEO och vad deras nick på forumet är etc. så att vi lär känna varandra och se vem som är vem.
    - Generellt snack.

    Ska man även hålla föredrag?

    Vad är era ideer?

    När ska det hållas? Var?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Jag tycker att vi kan göra detta enligt ursprunglig WMW pubcon-modell.
    Låt oss träffas på en större pub - utan musik men med tillgång till öl och helst också moderna IT-bekvämligheter.

  3. #3
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist
    Jag tycker att vi kan göra detta enligt ursprunglig WMW pubcon-modell.
    Låt oss träffas på en större pub - utan musik men med tillgång till öl och helst också moderna IT-bekvämligheter.
    Hehe! men musik med låg volym är ok väl, annars kommer jag inte
    Nej men seriöst det vore kul att se lite SEO gubbar faktiskt, har bara träffat en här på forumet "Makke" el två förresten men gubbe nr 2 har inte postat på 100 år så.....

    - Att ha träffen på: Stockholm eller Malmö (får bli röstning)
    har för mig att dom flesta här verkar vara från Malmö o göteborg....

    - Öl gärna

    - Föredrag o sådant tror jag inte behövs riktigt det löser sig nog ändå, är nog bättre om det är en ordentligt avslappnad tillställning tror jag iaf, vad tycker ni andra?

    Ps. nú lägger jag min röst på att träffas i Sthlm.... eh...
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Tycker Marcus förslag låter riktigt bra.

    En avslappnad tillställning i Stockholm.

  5. #5
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Låter bra det där. Men klart helst i Malmö.. Lilla Torg är ju riktigt mysigt på sommaren

    Marcus, du kan ju hälsa på din brossa i Lund samtidigt

  6. #6
    Thomas Sjöbergs avatar
    Thomas Sjöberg Thomas Sjöberg är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    54
    Vare sig om träffen blir i Stockholm eller ej, vore det trevligt med en träff i Malmö också

  7. #7
    Björn Liljas avatar
    Björn Lilja Björn Lilja är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    154
    Trevlig idé. Stockholm låter bra!

  8. #8
    Niklass avatar
    Niklas Niklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    En bra ide! Och även jag röstar för att detta evenemang hålls i Stockholm.

    Presentation av alla deltagare tror jag är bra, det snabbar på "lära-känna-fasen" när man träffar nytt folk. Ett kort framförande om någon känner sig hugad, annars bara trevlig samvaro över en öl (eller två). Det tror jag är ett upplägg som funkar för ett första möte. Det kommer säkerligen dras upp planer för framtida mer organiserade träffar.

    Lokalkrav: Wifi, öl, mat, någorlunda avgränsat från andra besökare, relativt lungt. Det borde finnas pubar/restauranger som kan erbjuda detta och som man kan abbonera.

    Bör hållas när alla semestrar är slut. Mitten av september? På helgen är väl lämpligt om folk ska resa till annan ort.
    Senast redigerat av Niklas den 2006-07-11 klockan 09:44.

  9. #9
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Mitt val faller på Stockholm, och tidigast i slutet av September eller början av oktober eftersom jag kommer att vara i Italien i 7veckor.

    Det skulle ju vara skoj med någon form av "framförande" eller dylikt. Kanske man kan försköka bjuda in nån google representant som tömmer representationskontot lite. Med de Adsense inkomster vi sitter på och det vi spenderar i Adwords så torde det ju vara intressant för några företag att smörja oss lite grann när vi är samlade.

    Annars kanske det kunde vara en god ide att få någon "expert" på Tradedoubler att komma och köra en "tips och trix, optimering och vinstmaximering av affiliateannonser". Man kanske inte skall stanna där utan även bjuda in Affiliator och Double.

    Sedan skulle jag gärna se en föreläsning av Jim gällande länkbyggen, länktexter osv, mer mycket detaljer som ett vässning av linkbuildingguide-artiklen.

    Hans kan ge en fundamental bild av SEO och dess utveckling över några år.

    Lägga hela arrangemanget som en heldag med Workshop under dagen på ett hotell med konferensrum och splitta kostnaderna och sedan "pubcon" på kvällen.

    Det upplägget skulle locka mig.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  10. #10
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Kan ni inte sätta upp en viedolänk via Skype eller nåt så att jag också kan vara med?

  11. #11
    Artamuss avatar
    Artamus Artamus är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    64

  12. #12
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jag röstar på Linköping ...

    Nej men det låter som en kul idé även om jag själv nog inte kommer vara med.

  13. #13
    wiggins avatar
    wiggin wiggin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    48
    Måste slå ett slag för västsverige och sveriges framsida Göteborg...

    Även om det verkar vara en minoritet får man gärna ha oss i åtanke. Och om träffen blir i sthlm vore det bra om man kunde passa på att göra det lite större (hel/halvdag?) än att bara sitta och snacka skit i någon timme. För att motivera resekostnaderna

  14. #14
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det är sant att man kan motivera resekostnaden (från Piteå) bättre om det är ett större arrangemang än bara någon timme. Men jag har nog andra ärenden till huvudstaden i alla fall (Om det nu skulle bli Stockholm). I annat fall får jag väl se till att skaffa ärenden .

  15. #15
    Victors avatar
    Victor Victor är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Birkastan, Stockholm
    Inlägg
    25
    En informell pubkväll utan direkt agenda, tilltalar mig. Det är ett bra sätt att lära känna varandra på, och skapar sannolikt bra förutsättningar för att längre fram kunna arrangera en mer formell konferens med workshops och dylikt.

    Då jag misstänker att kunskapsnivån hos de närvarande generellt kommer att vara relativt hög, så skulle eventuella föredrag och liknande behöva hålla ganska hög klass (t.ex. klart över det genomsnittliga Search Engine Strategies-seminariet). Detta ställer krav på ganska noggranna förberedelser, och jag tror att det kan vara en fördel att ha en tidigare sammanstrålning eller två under bältet.

    Vad det gäller valet av stad för den aktuella pubkvällen, så tycker jag egentligen - i sann arrogant Stockholmsanda - att Stockholm är det naturliga valet. Då det är så pass smidigt och billigt att flyga inrikes, så skulle dock inte valet av Göteborg eller Malmö påverka min närvaro (och förhoppningsvis inte någon annans heller). Dessutom så blir det säkert fler tillfällen, och då skulle vi kunna alternera mellan städerna.

  16. #16
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Nu när jag flyttat bort från sveriges skuggsida så tycker såklart även jag att Göteborg vore ett bra ställe att mötas på. Kan tänka mig att röra på mig om så det är så att det blir något mera än bara träffas och dricka öl. Går mer än gärna på någon form av föredrag på förmiddagen. Kanske mera på fokus hur man tjänar pengar på SEO än hur man faktiskt utför den. Nån som vågar spå lite i framtiden kanske?

  17. #17
    Björn Liljas avatar
    Björn Lilja Björn Lilja är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    154
    Kanske mera på fokus hur man tjänar pengar på SEO än hur man faktiskt utför den. Nån som vågar spå lite i framtiden kanske?
    Utmärkt idé, det vore klart intressant! (min primära tanke är annars att man lär sig här i forumet och framför burken, och nöjer sig med att nätverka lite på en träff)

    Nog talat om upplägg, dom som vill ha föredrag kanske även kan föreslå några talare eller ge förslag på ämnen de själva behärskar?

  18. #18
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Tycker jag tar upp denna tråden igen

    IMC 2006 kommer att hållas i Stockholm den 30 november, är det kanske en bra ide' att hålla en träff för oss i samband med det? IMC är klart klockan 18 efter vad jag förstod, kanske efter det? Dagen efter också kanske?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  19. #19
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Inte för att jag har råd att gå på IMC men datumet är ändå bra då det torde vara fler som kan då än en normal helg i alla fall. Många är ju in town så att säga.

  20. #20
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Dagen efter IMC låter bra.. Stockholm låter som en passande ort, då många SEO's bor här redan och det är trots allt Sveriges huvudstad

  21. #21
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Jag är med! Låt oss nörda loss riktigt ordentligt.

  22. #22
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Kul med träff. Den enda jag har träffat är Berndt. Nu kommer jag tyvärr inte loss den 30:e. Men den 4/5 december har IBC Euroforum seminariet
    Kostnadseffektiv Online Marketing. Kanske de som inte kan den 30:e kan hitta på något på kvällen där? Naturligtvis är det i Stockholm...

  23. #23
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag ska försöka komma loss. Tycker kvällen efter IMC låter bra. Klart att vi kan träffas dagen efter också, om vi har något att traffas kring.

  24. #24
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Håller med.. Det blir perfekt med dagen efter IMC
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  25. #25
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag tycker ni tar er packning och kommer ner till Grekland till nästa sommar.

    segling kan arrangeras till självkostnadspris...

  26. #26
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Jag är på! Satt och kollade på er sida om segling igår.. vad är det priserna gäller för? En vecka? Eller är det minimumbokning?
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  27. #27
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Hej Hjalmar, det priserna som finns gäller för 2006, per vecka minimumpriser eftersom man har olika priser på olika säsonger.

  28. #28
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Gött. Jag får kolla i spargrisen lite först tror jag.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  29. #29
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Man är ju ett gäng som åker i såfall och kapten kan anordnas med om ingen har, tänk vilken abstinens det blir utan datorn hhaha

    Jag kan med säkerhet ordna en båt om vi betalar kapten.. och bensin om vimor förmodan inte har vind..

  30. #30
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Vaddå utan datorn.. de har väl 3g / grps kring städerna på medelhavet? Det är ju EU, vad är det vi betalar för egentligen.

    Jag tror mera på en party-båt sponsrad av seo-forum.se som åker hamn till hamn under hela säsongen dit medlemmarna kan komma ned och åka med en vecka eller två när det passar. Jag är på
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)