Resultat 1 till 5 av 5

Anledning till bestraffning

  1. #1
    Pontus Karlssons avatar
    Pontus Karlsson Pontus Karlsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    53
    Har råkat ut för någon typ av bestraffning av google men kan ej komma på vad det kan bero på. Har legat topp 10 på sökordet Portugal länge men nu är jag väldigt, väldigt, väldigt långt bak. Mitt problem är att jag inte vet anledningen till det och skulle vara vänligt om någon kunde kolla på de.

    Sajten: portugalresa.se

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Egentligen är inte forumet till för den typen av specifika frågor enligt reglerna men ok.

    Din webbplats är en tunn MFA-webbplats som består av sex sidor inkl ett startinlägg med titeln Hej Världen – Välkommen till WordPress…
    Du har samma title rakt över lag på hela webbplatsen.
    Länkarna till webbplatsen är få och kvaliteten och relevansen på dem kan man ifrågasätta lite.

    Du skall med andra ord konkurrera med den webbplatsen mot dem som lagt ned tid och möda på att skapa ett tungt och omfattande innehåll, som funnits länge på nätet och med stor sannolikhet har en uppsjö av relevanta länkar till sig.

    Jag skulle snarare tro att du nu av Google fått en mer korrekt bedömning än tidigare över din webbplats och dess placering.
    Men visst den kanske kan åka upp igen på orden om någon vecka det kan studsa ordentligt även på äldre webbplatser. Eller så kan du prova att begära återinträde i Google.

    Nu har jag inget emot MFA-sidor, jag har en hel del själv men man skall vara medveten om vad som kan hända om man har en tunn sådan.

    För övrigt sidan du anger som din hemsida i din profil markeras i Google som Den här webbplatsen kan skada din dator. Om du har haft det problemet med webbplatsen du frågar så är det en annan anledning till att den kan sjunka.

    Edit:
    Dessutom behöver du ange sekretesspolicy sedan april förra året om man har Adsense på sidan. Framgår här under Google-annonscookies.
    Senast redigerat av Urban G den 2010-03-07 klockan 17:42.

  3. #3
    Pontus Karlssons avatar
    Pontus Karlsson Pontus Karlsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    53
    Okej ber om ursäkt missade att läsa reglerna.

    Tackar för svaret. Saken är den att jag undrar vart du hittat inlägget välkommen... för det är borttaget sedan jag la upp denna sajt på nytt.

    Såg att du skrev att jag kunde blivit straffad pga av de trojanerna jag fick mitt när mitt webbhotell hackat. Kan det hänga kvar eftersom de är samma domän trots att jag valt att byta bolag för webbhost? Nya namnservrar och allt.

    Det underliga är att detta är samma text och alla inlänkar som legat kvar sedan jag låg 1a på ordet Portugal i ungefär ett halvår innan kraschen med. Så det är ingen ny domän men jaja bara vänta och se kan ju vara någon typ av sandlådseffekt.

    Hållt på med SEO nu i över 3år och första gången jag bygger en MFA-sida i Wordpress med kan ju bero på det kanske. Hade problem med pekningen av första sidan i början.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Gör en site:dindomän.se så hittar du inlägget på plats 6, titta på den cachade varianten, så ser du att det fanns uppe så sent som den första mars i år.
    Dessutom tittar du på den cachade varianten av feeden (platsen under) så ser det inte bra ut.
    Så visst kan det hänga ihop med angreppet.

  5. #5
    Pontus Karlssons avatar
    Pontus Karlsson Pontus Karlsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    53
    Joo såg det o de såg väldigt konstigt ut. Dessutom fick jag syn på det där stora felet jag gjort med alla titlar. Måste blivit något konstigt i kodandet.

    Tack för all hjälp i alla fall. Får hoppas det löser sig nu

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Tydligt mönster för bestraffning
    Av RobinS i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 15:20
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 10:16
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 14:54