Resultat 1 till 5 av 5

ändra titel varje säsong

  1. #1
    weakcars avatar
    weakcar weakcar är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    11
    Ponera att ni har en site där det "viktiga" innehållet är starkt beroende av säsonger - typ en blogg om brädsporter. Ser någon något problem med att under sommarsäsongen använda nyckelord som "skateboard, wakeboard, kite, windsurfing" i titeln och de site-generella beskrivningarna - och använda typ "snowboard, snowskate" osv under vintern?

    Sidan har kring 6000 sidor, och en säsong är 4 månader - är det lätt/troligt att optimeringen inte får någon kraft innan det är för sent eller att man börjar göra om för tidigt och således aldrig riktigt är optimerad för någonting?

  2. #2
    Kaugesaars avatar
    Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    76
    Måhända att du har 6000 sidor, men du har väl inte samma titlar på alla 6000 sidor? Men ja jag skulle ändra titlar på dom viktigare sidorna beroende på säsong.

  3. #3
    Virres avatar
    Virre Virre är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av Kaugesaar
    Men ja jag skulle ändra titlar på dom viktigare sidorna beroende på säsong.
    Jag skulle personligen inte ha gjort det. Förstasidan skulle jag satsat på något generellt nyckelord som sammanfattar innehållet på alla dessa sporter. Sen skulle jag arbeta med unika titlar på undersidorna. Förstasidan kan vara levande, d.v.s. att innehållet under året handlar om olika saker, men om allt är olika grena av någon sorts extrem sport så ser jag inte anledningen till att ändra titeln på den.

  4. #4
    weakcars avatar
    weakcar weakcar är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    11
    Jag var lite otydlig i mitt första inlägg. Självklart är titlarna inte EXAKT samma, men det som skulle kunna kallas titelprefix (produkt/inlägg - xxx xxx) är det jag funderar över.

    Vi kör ett exempel; "SENASTE NYTT"
    Titel skulle då vara typ "SENASTE NYTT - domän.se - skidor, snowboard, skateboard, blablabla"

    Och det finns en mängd sådana sidor. Om vi fortsätter på brädsportsleken är t.ex hjälmar, ryggskydd väldigt oberoende av säsong. Hur blir resultatet då?

    Om man har ett system som automatiskt skriver ut detta "prefix" på ALLA sidor - hur påverkar det resultaten?

    Om man tänker sig webmastertools där de visar "viktigaste sökorden" - den listan skulle då bytas ut varje säsong och min fråga är huvurida det är en gain/loose-taktik.

    Jag förstår att det är en bred frågeställning, och att varje undersida skall vara så självständigt optimerad som det går, men när man börjar komma upp i tusentals sidor är det svårt att motivera sig själv att optimera sida för sida...

  5. #5
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Hej,

    Skicka gärna ett PM så kan jag titta igenom sidan och komma med tips baserat på den informationen.


    mvh

    Niklas

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vilket väger mest? domännamn eller titel?
    Av bwlaren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 10:50
  2. ordningsföljd titel kontra H1 på två ord serp
    Av TonyLi i forum Sökordsanalys
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 14:38
  3. Råd kring TITEL-ändring
    Av daniel_ i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-24, 16:32
  4. titel.asp?23341 -> namnet_på_titeln?
    Av Stoss i forum Optimering
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 20:29
  5. Titel-artikel
    Av JensT i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 20:32