Resultat 1 till 4 av 4

Hjälp med PHPLD och mod_rewrite

  1. #1
    Intets avatar
    Intet Intet är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Sthm
    Inlägg
    6
    Tja

    Har förstått att PHPLD är en bra mjukvara för att skapa ett katalognätverk. Jag således installerat den äldre versionen av PHPLD (2.0) och försöker lära mig uppsättningen. Eftersom många som är aktiva i detta forum verkar använda sig av PHPLD tänkte jag passa på o slänga iväg ett problem som fortfarande ligger olöst hos mig.

    Jag har aktiverat mod_rewrite funktionen och änvänder mig av följande kod för att rewrita kategorier:
    RewriteRule ^/(.*)/ /index.php [QSA]

    Koden ovan funkar perfekt för kategorier men "paging"-funktionen i kategorierna fungerar inte. Jag har läst mig runt och förståt att PHPLD har haft problem i sina tidiga versioner på den punkten. Men jag har fortfarande inte hittat någon lösning. Vid installationen fanns följande kod som default för att sköta "paging" :
    RewriteRule (.*)page-(\d+)\.html$ $1/?p=$2 [PT,NC]

    Den fungar inte för mig och jag har labbat fram och tillbaka men utan framgång. Är det någon som har en fungerande kod för paging-funktionen eller någon som vill dela med av alla sina rewrite-regler ?
    Med risk för att komplicera frågan så bör jag klargöra att jag inte kör mod_rewrite utan IISReWrite följdaktligen för att jag kör iis... Men jag har varit i kontakt med de som utvecklar iisrewrite och de säger att syntaxen är i princip exakt som mod_rewrite och att de ovan nämda regler fungerar utmärkt i iis.
    MVH
    Senast redigerat av Intet den 2006-07-12 klockan 11:30.

  2. #2
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Fråga på deras offciella forum. phpld är byggt med unix och apache, så därför kan det bli såhär. Möjligt att det behövs kodändringar... i annat fall så löser sig allt om du flyttar till ett unix baserat system. Så mycket kostar det ju inte.

  3. #3
    Intets avatar
    Intet Intet är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Sthm
    Inlägg
    6
    Jag har redan postat i deras forum... efter 6 dagar och utan svar så blir man rastlös...

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Översättning för phpLD
    Av seattlegrunge i forum Kataloger
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 18:36
  2. Webhotell för phpLD?
    Av Marcin i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 13:27
  3. Hjälp! Firefox vs. IE när man bygger hemsidor
    Av Anders Granström i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 22:57
  4. PHPLD version 3
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 18:50
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08