Resultat 1 till 4 av 4

Samma länkkataloger till alla sajter - vad göra?

  1. #1
    Skillrookies avatar
    Skillrookie Skillrookie är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    93
    Hej, vi har köpt några sajter som är ihop länkade på en lite konstigt sätt och jag undrar vad vi bör göra åt det? Det är 4-5 kataloger som nästan alla finns i och sen är några ihop länkade. Alla har stått på samma ägare så Google har kunnat se det. Ska vi städa detta eller vad bör man göra?

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Enligt min mening är det ingen större katastrof. Förhoppningsvis finns det fler länkar än dessa, om det inte finns ge sajten nya länkar från olika ställen.

    När det rör sig om få antal länkar har jag inte märkt några problem, men jag kan tänka mig att det blir ett problem om det rör sig som stort antal sajter och länkar.

  3. #3
    Virres avatar
    Virre Virre är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    33
    Min fråga blir: Hur rankar sidorna idag?

    Ligger de först på sina nyckelord så tycker jag du ska låta bli att ta bort befintlig länkstruktur, då en av de sidorna mycket väl kan vara musklerna som håller uppe de andra.

  4. #4
    Skillrookies avatar
    Skillrookie Skillrookie är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    93
    Stort tack för era svar!

    Det är ca 8-10 av sajterna som är länkade på detta sätt. (vad vi sett hittills) Alltså dom har i snitt 6-7 länkar och 4-5 länkar av dessa är alltså från samma kataloger. Samt att vissa av sajterna är ihop länkade som sagt. Ingen har någon bra placering utan ligger på sid 3-5 och några åker jojo upp och ner. Sajterna är lite över året gamla.

    Så ni tycker vi inte bör ta bort dom från katalogerna? Eller några av sajterna i alla fall? Eller bara låta det vara och fylla på med länkar allt eftersom? Det är ingen risk att det blir ett nät av länkar fram och tillbaka och google fäller oss? Vet att det gick att länka så här för några år sen men idag?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kan jag göra 301 redirect för omgjord site med samma domän?
    Av Lilla Morran i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 16:03
  2. Strategi för att skicka in till länkkataloger
    Av Tina Isola i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 15:54
  3. sitemap på alla sajter i ett bloggnätverk?
    Av lenny46 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 09:36
  4. Samma info på 4 sajter, problem!!!
    Av Alfons74 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 20:52