Resultat 1 till 6 av 6

Singular vs Pluralis

  1. #1
    Fredrik.ans avatar
    Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    9
    Hej på er.
    Är ganska ny på detta och jag sökt en hel del i frågan men inte riktigt fått fram det svar jag önskar och många trådar jag läst har haft några år på nacken...

    Jag har en fundering kring vilket ord jag ska optimera för och om Google kan tolka pluralis på något bra sätt...

    Som exempel säljer jag Hinkar och Hink samt Hinkar har ungefär lika många sökningar i månaden... I min domän har jag med Hinkar, typ SturesHinkar.se

    Jag vill dock optimera alla undersidor m.m. och min fråga blir, kan man lösa så jag får in båda sökträffarna eller ska jag välja och gå på ett ord? Hur ska en titel se ut? Ska den innehålla båda ändelserna? T.ex.: "Köp din hink hos Stures Hinkar."

    Vore tacksam för lite hjälp på vägen

  2. #2
    altgards avatar
    altgard altgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    104
    Jag skulle säga att Google är väldigt bra på att förstå singular och plural. Ett bevis på detta är hur Google fetmarkerar sökorden i SERPen.

    Samtidigt tror jag att folk har en tendens att söka på plural. Så att ha det i domännamnet och/eller titeln ger nog fler klick.

    T ex är jag ute efter att köpa en hink, söker jag på hinkar och hoppas på att jag hittar en webbshop med alla sortes olika hinkar man kan tänka sig.

  3. #3
    Fredrik.ans avatar
    Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av altgard
    Jag skulle säga att Google är väldigt bra på att förstå singular och plural. Ett bevis på detta är hur Google fetmarkerar sökorden i SERPen.

    Samtidigt tror jag att folk har en tendens att söka på plural. Så att ha det i domännamnet och/eller titeln ger nog fler klick.

    T ex är jag ute efter att köpa en hink, söker jag på hinkar och hoppas på att jag hittar en webbshop med alla sortes olika hinkar man kan tänka sig.
    Hej och tack för svaret! Jag är inne på samma linje som du är... Det blir nog att jag kör pluralis. Men hur blir det i titeln om jag blandar in både Pluralis och Singular? Är det dumt? Som t.ex. när föratagsnamnet som är Pluralis och sen får man in singular också, "Köp din hink hos Stures Hinkar." "En blå hink hittar du hos Stures Hinkar." osv... Är det farligt eller bra?

  4. #4
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Som altgard säger är Google ganska duktiga på detta, på de flesta ord, men testa hur de reagerar på just ditt ord.

    Sen som du säger med rubriken låter ju alldeles utmärkt.

  5. #5
    Fredrik.ans avatar
    Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Som altgard säger är Google ganska duktiga på detta, på de flesta ord, men testa hur de reagerar på just ditt ord.

    Sen som du säger med rubriken låter ju alldeles utmärkt.
    Ok så bra Tack för hjälpen!

  6. #6
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Jag tycker också precis som Stefan att det låter rätt med att använda titeln med båda. Google klarar i många lägen av att känna igen att något är plural av huvudsökordet men för bästa resultat ska du nog faktiskt arbeta med båda. En domän som då är hurrahinkar.se har ju fördelen att innehålla hink.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Randiga bananer i singular?
    Av Kimpo i forum Sökordsanalys
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 01:32
  2. domännamn singularis, pluralis siter
    Av TonyLi i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 11:57
  3. Singular eller plural inom Title
    Av creo i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 20:17