Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 32

Bokföring Adsense-inkomster

  1. #1
    Niklass avatar
    Niklas Niklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Hur bokför ni AdSense-inkomster med avseende på momsen? Ska jag bokföra 20% av månadsintäkten som utgående moms?

  2. #2
    cyners avatar
    cyner cyner är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Jag har hört att det inte ska läggas på någon moms på AdSense-intäkterna, eftersom de kommer från USA, men jag är inte säker. Någon som vet?

  3. #3
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Moms betalar man bara om man faktiskt har fått nån moms. Från adsense får du ingen moms :P
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  4. #4
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Moms betalar man bara om man faktiskt har fått nån moms. Från adsense får du ingen moms :P
    Men har man ett företag kan man dra av moms på produkter.

  5. #5
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Ehh.. ja, men bara produkter köpta med moms på? Moms är ett tillägg som sker för handel mot privatpersoner. Ett företag varken "får" eller betalar moms. Det är bara pengar man har innan man betalar tillbaka dem till staten.

    Om man har ett större inflöde av pengar från adsense än vad man har utgifter så får man en negativ moms (eller positiv i bokföringen, blir det väl ).
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Nej, ingen moms.

    Inkomster från utlandet som är reklam, annonsering, konsult, information och annat i vår bransh är det ingen moms på om det kommer från utlandet. Om du däremot betalar till utlandet så är det moms på det (till till ex en indier).

    Källa:
    http://www.skatteverket.se/skatter/m...c80005533.html
    Titta under rubriken: "Intellektuella tjänster, § 7-tjänster"

    Så nästan alla paypal inkomster är det ingen moms på och nästan alla paypal utgifter läggs det på moms. Det är även moms på själva paypal avgiften.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #7
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Så nästan alla paypal inkomster är det ingen moms på och nästan alla paypal utgifter läggs det på moms. Det är även moms på själva paypal avgiften.
    Jim, Med att lägga på moms på utgifter, Menar du då i själva verket att man kan tillgodogöra sig "ingående moms" som kvittas mot ev utgående moms från momspliktig verksamhet?

    Jag blev lite fundersam över vad du menar med termen "lägga på". Vanligtvis är det väl så att moms vid inköp av varor och tjänster hamnar som "ingående moms" och således är önskvärda för företag eftersom man istället får "dra av momsen" i form av kvittning mot ev utgående moms som uppkommer vid momspliktig försäljning.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  8. #8
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Du får nog ursäkta eftersom jag inte riktigt hänger med i termerna. Jag har en annan kille som sköter min ekonomi och bokföring.

    "Lägga på" var nog inte rätt term. Jag menar att man måste "momsa" för det, alltså att redovisa och betala det.

    Vanligtvis är det väl så att moms vid inköp av varor och tjänster hamnar som "ingående moms" och således är önskvärda för företag eftersom man istället får "dra av momsen" i form av kvittning mot ev utgående moms som uppkommer vid momspliktig försäljning.
    Ja precis, men med utlandet så är det tvärtom kan man nog säga. Om jag betalar en kille i Asien $100 så ska $25 redovisas och betalas i moms. Men om han skickar mig $100 så ska jag inte betala någon moms.

    Om ni har frågor är det kanske bäst ni ringer skatteverket, jag vet bara det jag själv lärt mig under den tid jag startade min firma.

    REDIGERING SEPTEMBER 2009, 3 år senare:

    Ovan inlägg är fel. Det ska även läggas på ingående moms vilket blir plus minus 0 = ingen moms att betala men det ska ändå redovisas. Ring skatteverket! Mer info här.
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2009-09-24 klockan 14:36.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  9. #9
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Ja precis, men med utlandet så är det tvärtom kan man nog säga. Om jag betalar en kille i Asien $100 så ska $25 redovisas och betalas i moms. Men om han skickar mig $100 så ska jag inte betala någon moms.
    Nja inte riktigt så va

    $100 skall redovisas och du skall betala in $25 i moms i Sverige.

    Totalkostnaden blir $125.

    Eller har jag fel. Har ingen erfarenhet av det praktiskt.
    Senast redigerat av MattiasN den 2006-08-17 klockan 13:08.

  10. #10
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    $100 skall redovisas och du skall betala in $25 i moms i Sverige.

    Totalkostnaden blir $125.

    Eller har jag fel. Har ingen erfarenhet av det praktiskt.
    Det var det jag menade , kanske lite oklart formulerat av mig.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  11. #11
    the-million-dollar-mans avatar
    the-million-dollar-man the-million-dollar-man är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Thailand
    Inlägg
    62
    Varför blanda in dem överhuvudtaget. Kolla på aftonbladet och expressen idag om alla razzior på Tradera och Blocket det kommer nog Trade D nästa och sedan Adsense du behöver nog inte oroa dig för det

    Om du vill köpa ett SKYPE nummer och slippa moms så kan du tex säga att ditt land är Nigeria och sedan betala med Paypal i sverige då blir det ingen moms. Har du företag så spelar det ju ingen roll men annars är det inte kul med moms.

  12. #12
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Err.. den här tråden handlar inte om att slippa betala skatt. Bara om det är moms på adsense-intäkter. Jag har förövrigt läst på WN att skatteverket ihärdigt hävdar att man skall betala moms på adsense ändå.. men det är en annan fråga som man troligen får ta individuellt med skatteverket. Jag ser det fortfarande som att "får man ingen moms - så betalar man ingen moms".

    Skall du fuska med skatten får du nog vara betydligt smartare än att regga skype med nigerianummer. Paypal kräver ju kreditkortsverifikation och de verkliga problemen börjar när du för in pengarna i sverige. De har mig veterligen inget samarbete med RSV men det är för mig självklart att utlandstransaktioner som landar på svenska bankkonton skickas raka vägen till skattekontorets datorer (eller ja, i min pessimistiska grundsyn här på livet utgår jag från att det är så iaf).
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  13. #13
    the-million-dollar-mans avatar
    the-million-dollar-man the-million-dollar-man är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Thailand
    Inlägg
    62
    att utlandstransaktioner som landar på svenska bankkonton skickas raka vägen till skattekontorets datorer

    Nej så illa är det inte ännu. Det får de endast göra vid razzia vid brott osv. Dina bank konton är din sak en så länge. Banken måste givetvis sända skatt osv varje år men det är en annan sak. När du sänder ut pengar så måste de tala om det om du sänder för mycket för att undvika "tvatt"

    För övrigt tycker jag hela livet skall gå utpå att undvika att betala för mycket i skatt.
    Trevliga Thai Tjejer Säljer detta script 500 kr

  14. #14
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    För övrigt tycker jag hela livet skall gå utpå att undvika att betala för mycket i skatt.
    Haha.

    Jag själv är något kluven angående detta. Min kompis sa till mig häromdagen: betalar du över hundratusen kronor i skatt? Din dumme ***, sätt företaget utomlands i ett skatteparadis precis som alla pokersajter. Du har allting online, ingen anledning att företaget är i Sverige. Fullt lagligt.

    Även om det är fullt lagligt, så undrar jag om det är etiskt? Vad anser ni?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  15. #15
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Etiskt?

    Det är helt och hållet upp till betraktaren. Så, frågar du 100 personer får du säkert 100 svar ...

    Själv skulle, kommer jag, att göra så. Regga ett bolag på BVI och köra all min nätverksamhet från det bolaget. Etiskt? För mig, ja!
    Etiskt att betala 50% i skatt? För mig, nej tack!

    Om man ororar sig för pensionen senare ser jag hellre att jag tar 10% av de inkomsterna och betalar till en pensionsförsäkring ... vem vet, kommer det finnas allmänna pensioner om 25 år?

    cya,
    /PatrikB

  16. #16
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Även om jag själv är en stark motsåndare till många skatter och avgifter som grundar sig i socialdemorkatisk (i grunden kommunistisk) syn, så skulle jag aldrig vilja undgå att betala de skatter och avgifter som finns för tillfället, utan kampen mot dem förs på en politisk väg (med en fungerande borgerlig regering kommer en hel del av dessa avgifter och skatter försvinna).
    Trots allt finns det delar i skatten som ger oss en hel del fördelar, då vi slipper betala hela beloppet av t ex sjukvård (som annars skulle vara väldigt dyrt).
    Då mina skattepengar går till bland annat era "samhällskostnader" förväntar jag mig att även ni är beredda att betala för mina kostnader.
    Men givetvis, slipper jag helt och hållet betala för er, så kommer jag inte att begära att ni ska betala för mig

  17. #17
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av whyld
    Men givetvis, slipper jag helt och hållet betala för er, så kommer jag inte att begära att ni ska betala för mig
    Kan bara hålla med.
    Så länge ni inte utnyttjar fördelarna som skattesystemet innebär så är det väl fullt etiskt att göra så.

    Det som är oetiskt i mina ögon är folk som flyttar sina tillgångar men kräver samma service som de som betalar för sig.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  18. #18
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Det är olagligt att göra så Jim. Om verksamheten bedrivs i sverige så skall du skatta för den i sverige. Du måste flytta utomlands för att kunna göra så på ett lagligt sätt.

    Sedan kan du ju såklart alltid undanhålla all ekonomisk information från skatteverket, men det är ju ett brott (om än svårpåkommet).

    Rent moraliskt så är det såklart förkastligt, det går inte att leva i sverige utan att använda skatteförmåner, nästan allt är subventionerad. Kollektivtrafik, vägar, internet, bostäder, ja det mesta. För att då inte tala om att din pension kommer bli mycket dålig (förutsatt att sverige lyckas upprätthålla sin välfärd och kommer att kunna betala ut pensioner till oss som pytsar in pengar idag).
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  19. #19
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Alltså ... om man bedriver verksamhet med kunder från hela världen så kan man inte säga att verksamheten bedrivs i Sverige, eller USA, eller något annat land.

    Ska man göra det helt lagligt så har man HK utanför sverige, i ett "skatteparadis", och sedan en filial i sverige. Den filialen (dotterbolaget) kan sedan göra mer eller mindre vinst, allt beroende på hur mycket du vill skatta i sverige.

    Till "våra gemensamma avgifter". Själv skulle jag betala min "sjukförsärking privat", för en bråkdel av vad den idag kostar mig.

    Kom inte och säg att "bostäder" är "betalda" för allmänna pengar. Bygger du nytt idag, villa/hyreshus m.m, så ligger det ca 55% skatter på hela byggkostnaden ... hmmm, så man ger då en liten del, och tar tillbaka en ännu större del. Skulle vi då inte bara kunna "dumpa" de bidragen, sänka skatterna för byggen ... vips vart vi av med en massa "overhead"-kostnader och på köpet en massa billigare bostäder ... som återfinns på många, många olika ställen i den offentliga organisationen.

    cya,
    /PatrikB

  20. #20
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Alltså ... om man bedriver verksamhet med kunder från hela världen så kan man inte säga att verksamheten bedrivs i Sverige, eller USA, eller något annat land.
    Nej, men så tänker inte skatteverket. Om din verksamhet baseras i sverige (dvs om du jobbar härifrån) så skall du skatta här. Även om du tex flyttar härifrån (skriver dig i annat land) så kommer skatteverket att kolla dig så att du inte bor kvar i "smyg" ..

    Det är många som snackar om att flytta till thailand, indien etc, men hur månag gör det? Nej precis, för man har inte mod/ork att flytta från alla vänner, familj och sin sociala trygghet för att spara ett par tusenlappar. Men visst, är man 20, singel och har hela livet framför sig.. varför inte? Pengarna är värda betydligt mer i indien än i sverige..
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  21. #21
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Så, med andra ord så skulle jag kunna anmäla en person som bor i sverige, bedriver verksamhet i sverige mot den svenska marknaden, men har "firma" reggad i england till vår kära skattemyndighet?

    cya,
    /PatrikB

  22. #22
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Korrektumondo. Se tex denna tråden: http://www.webmasternetwork.se/f8t14982.html på WN.

    Jag ringde faktiskt skatteverket just nu för att bekräfta det här och det var helt tydligt så att även om du har ett företag registrerat utomlands och alla dina servrar etc utomlands så skall du ÄNDÅ betala skatt i sverige så länge du fysiskt befinner dig här. Simple as that. Allt annat är ett skattebrott och kan ja, anmälas till skatteverket (inte för att det är något jag rekommenderar att man gör, sjukt trist stil).

    Angående adsense & moms så visste de faktiskt inte på momsenheten på rak arm utan skulle återkomma till mig (eventuellt då med en saltad räkning). Jag brukar på skoj säga att jag med flyttar utomlands om det blir så att de vill ha ytterligare 25% av mig.. vi får se hur det går

    Edit: nu ringde de tillbaka här. Läget är såhär, eftersom det är elektroniskt, reklam blabla så går det under nånting som kallas för 5:7 i momslagen och skall redovisas som en "tjänst till utlandet" på bilaga N2. Adsense-intäkter beskattas alltså INTE med moms (woho!).

    Som en liten parantes så frågade jag lite om hur mycket skatteverket får reda på om dylika transaktioner och tydligen så vet de inte ett jota om detta (de verkar överhuvudtaget mycket oinsatta i den här typen av verksamheter som vi sysslar med). De ser alltså inte när det landar 40-50k på ditt bankkonto, så om man inte vill betala skatten så kommer de inte att märka det på den vägen (inget jag uppmanar till, tvärtom, jag tycker man skall betala skatt).
    Senast redigerat av Hjalmar den 2006-10-05 klockan 15:22.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  23. #23
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Allt annat är ett skattebrott och kan ja, anmälas till skatteverket (inte för att det är något jag rekommenderar att man gör, sjukt trist stil).
    Ja ... det är ju annan typ av ogrundade anmälningar också ... t ex om "varumärkesintrång", "plagiering" och "dra nytta av annans varumärke"

    Bra info annars ... fast, tråkigt att skattemyndigheten ska in överallt och göra livet surt för den hårtarbetande personen.

    Man är född fri, skattad till döds

    cya,
    /PatrikB

  24. #24
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    fast, tråkigt att skattemyndigheten ska in överallt och göra livet surt för den hårtarbetande personen. Man är född fri, skattad till döds
    Om man nu skall vara lite petig så har skattemyndigheten inget eget beslutande i det här utan de följer de instruktioner och direktiv riksdagen och regeringen givit dem.
    En viss skillnad blir det väl med en borglig regeringen. Fast ingen av de förslagna skattesänkningarna är ofinansierad, så pengar tas bara från ett annat håll.

    Sedan kan man ha lite synpunkter på de gemensamma utgifterna, visst.
    Men visa mig ett bättre system någonstans som fungerar för alla.

  25. #25
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Skitbra info Hjalmar, + på rykte.

    Då vet jag vad jag ska säga till kompisen. Men en sak är klart: Jag måste starta igång mitt AB snart, annars är man idiot ...

    Edit: nu ringde de tillbaka här. Läget är såhär, eftersom det är elektroniskt, reklam blabla så går det under nånting som kallas för 5:7 i momslagen och skall redovisas som en "tjänst till utlandet" på bilaga N2. Adsense-intäkter beskattas alltså INTE med moms (woho!).
    Mycket bra att även ha detta dubbelbekräftat.

    Om vi ska gå in på lite politik ... så kan jag säga att jag gillar de borgerliga. Sänk arbetsgivaravgifterna, sänk a-kassan. Helt rätt för att skapa mer jobb långsiktigt.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  26. #26
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    MrWize, grejen är att i sverige har vi inte så högt skattetryck på företagen, det är löneledet som tar smällen. AB betalar 28% vinstskatt medans löntagare betalar ~50% totalt. Företagsskatten är inte särskilt hög jämfört med utlandet, det är löneledets skatt som är hög.

    Personligen tycker jag det är rätt schysst, jag har stor ekonomisk frihet som egenföretagare när jag kan ta ut så mycket lön som jag behöver och spara resten i företaget.

    -Jag kan utnyttja perodiseringsfonder (30% av vinsten kan sättas undan i 5 år för att tex investeras på börsen).
    - Jag kan höja min lön efter behov. Behöver jag pengar till en vinterresa kan jag ge mig själv den när jag vill eftersom jag har en fin buffer i firman.
    - Jag kan spekulera med pengarna företaget har (lite farligt, men pga det stora glappet mellan intäkt och beskattning i tid så finns det säkra investerningsalternativ som är intressanta).
    - Avskrivningar på utrustning, nu har jag inte vågat mig på detta, men nästa samtal till skatteverket kommer troligen att röra hur mycket man tex kan skriva av resekostnader etc när man åker till olika ställen för att göra reportage för sina webbsiter. Allt utrustning för att producera webbsidor och system går ju direkt in på firman.

    Sammanfattningsvis är sveriges system bra om man vill investera i sitt företag, inte om man vill ha en hög personlig standard (dyra kläder, dyr mat, dyra nöjen etc). Inte för att jag säger nej till den lyxen, men det är inte direkt det mest väsentliga. Visst, det hade kunnat vara helt skattefritt, men då hade vi inte haft den höga standard vi har i västvärlden. Jag tycker det är ett rätt bra system vi har helt enkelt.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  27. #27
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Då vet jag vad jag ska säga till kompisen. Men en sak är klart: Jag måste starta igång mitt AB snart, annars är man idiot ...
    Som jag har förstått det är AB bäst när du vill kunna spara pengar i företaget (28% är ju trevligare än 50% som sagt..) för framtida investeringar/anställningar tex. Om du inte har det behovet (jag har det tex inte nu) så drar du bara på dig ett par onödiga kostnader;
    - 100,000 i kapital som skall investeras, det kanske du iofs redan har iom utrustning, lokaler etc.
    - revisionskostnader (och jobbigare bokföring?)

    Jag ser AB som något man skaffar när man har ett par anställda och en lite större infrastruktur, så länge man sitter hemma och jobbar känns det inte meningsfullt. Har man extremt mycket kapital som bara ligger och skräpar så är det säkert intressant också i och för sig (ett så kallat önskvärt problem).
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  28. #28
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Bra fakta, ryktes poäng till dig.

    Problemet med företagande är att ekonomibiten inte är enkel, att struktera upp periodiseringar på bästa sätt och hitta avdrag så måste man nästan ha tagit ekonomistudier eller läst väkdigt mycket själv. Att anställa någon annan för det går inte ihop för små företag. Själv går jag nu ekonomistudier för att kunna klara av den här biten, och man lär sig hela tiden nya viktiga saker man inte hade en aning om.

  29. #29
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Det klart billigaste och enklaste ur redovisningssynpunkt är att starta en enskild firma.

  30. #30
    cyners avatar
    cyner cyner är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Hur gör ni med redovisning och bokföring av AdSense-intäkterna då? Jag får pengarna till mitt bankkonto, och en liten papperslapp från BankGirot. Räcker det? Jag har ingen koll på vad som är "god bokföringssed".

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bidvertiser Adsense alternativ funkar.
    Av Marcus Westberg i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 02:01
  2. Bilder med adsense
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 14:25
  3. Var frågar man om Adsense?
    Av hans99 i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 02:46
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 09:23
  5. AdSense MediaBot hjälper GoogleBot att cacha
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 13:02