Resultat 1 till 5 av 5

Länka mellan egna siter

  1. #1
    rednaws avatar
    rednaw rednaw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1
    Jag har flera olika siter och jag skulle korslänka(eller vad det nu kan heta). Från site A vill jag länka till b, c och d. Från b vill jag länka till a,c och d .... ja ni fattar kanske.

    Jag är inte ute efter att få någon Google-juice utan bara att kunna skicka vidare besökarna till rätt site. Riskerar jag att google straffar mina siter så jag förlorar serp pga att de ser det som "jag länkar till dig så länkar du till mig"?

    /B

  2. #2
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Jag har länkat ihop många siter på liknande sätt (4 st totalt, alla länkar till de andra 3) och har undantagslöst fått positiva resultat. Siterna har varit relaterade till varandra.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  3. #3
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Är det bara ett fåtal sajter så är det nog inga problem. Har du fler kan det löna sig att försöka lägga dem på olika C-nät. Om sajterna har relaterat innehåll så borde, som "Blight" säger, i princip allt länkande vara av godo.

    Planera dina ankartexter, så du inte faller i det gamla "klicka här"-träsket..

  4. #4
    RobinSs avatar
    RobinS RobinS är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2008
    Inlägg
    25
    Olika C-nät i all ära. Jag skulle även rekommendera att lägga dem på olika Google Analytics och Webmaster Tools-konton.

    Tänk dock på att för mycket hård korslänkning egna sajter emellan kan få otrevliga effekter.

  5. #5
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Det där med olika Analytics/WMT-konton är nog juryn ute om fortfarande. Google kommer ju ändå veta att du är samma person eftersom du kommer logga in på de olika kontona från samma IP-nummer. Lite på samma sätt som att det inte hjäper att tömma cookie-burken och sedan klicka på sina egna adsense-annonser.

    Men om man kan - och har diciplin, så visst är det bättre.

    Men åter till det givna fallet - eftersom det är såpass få sajter, och om man håller ankartexterna relevanta till målet, så borde man få i princip enbart positiva effekter.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länka mellan språkversioner
    Av Spanarn i forum Hjälp
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 19:30
  2. Länkar på egna sidan
    Av Jhonne i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-27, 20:07
  3. Länka mellan egna sajter
    Av Decibel i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 03:34
  4. Länka mellan keyword-domäner
    Av Frost i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 10:25
  5. Hur länka mellan olika språk?
    Av Spindel i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 00:35