Resultat 1 till 5 av 5

Tweet Push

  1. #1
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag använder Wordpress-pluginet Tweet Push, som fungerar riktigt bra (twittrar automatiskt när jag postar något i min blogg). Däremot har jag inte lyckats få med rubriken på blogginlägget i Tweeten, vilket skulle göra tweeten mycket mer intressant.
    Anledningen att jag inte har lyckats är att jag inte hittar någon dokumentation.

    Är det någon som vet hur jag ska göra?

    Om det är intressant, så kan du se ett exempel på hur det ser ut på twitter på @sportkoll

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag använder en helt annan metod för samma funktion. Dels för att jag inte kände till tweet push.

    Jag har skapat ett rss-flöde (det går också bra med wordpress inbyggda) och sedan registrerat det på twitterfeed.com. Där kan jag ange en handfull olika tjänster att pinga med den nya informationen från mitt flöde. Bland annat facebook, twitter och ping.fm.

    Mina webbsidor som använder detta får ett par nya inlägg per dag. Jag har inte testat större kvantiteter.


    Om du gör som jag istället för tweet push så kommer rubriken bli den samma som din bloggpost. (Under förutsättningar att du har rätt encoding angivet (wordpress sköter det automatiskt))

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag satt och slet mitt hår med det här igår, analyserade källkoden för pluginet. Jag upptäckte då att det innehåller en bugg, som gör att rubriken inte kommer med.

    Pluginet hänvisar till $__Post["title"] eller nåt, men jag har inte tillgång till posten. Fick ändra till $get_the_title($post_id) istället, sen fungerade det

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Nu när du har rättat buggen, hur tycker du pluginet fungerar? Är det värt att testa?

  5. #5
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Det gör precis det jag vill. Det postar mina nya inlägg och kommentarer på mitt twitterkonto.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)