Resultat 1 till 8 av 8

Ny tjej här

  1. #1
    Christinas avatar
    Christina Christina är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    Hej!

    Jag heter Christina och är ny medlem här på forumet. Jobbar med webbutveckling i det egna företaget Lawebb. Förutom att sökmotoroptimera företagssidan så har jag sedan drygt ett halvår startat några hemsidor som ett projekt för att jobba mer med SEO och även se om det går att få annonsintäkter. Skulle vara kul att utbyta erfarenheter med någon som gör något liknande. Mest tid har jag lagt ner på en hemsida om promenader i Stockholm (sök så ska du finna:-).

    Jag har goda baskunskaper i SEO men inser, när jag tittar runt på forumet, att jag har mycket kvar att lära! Bra initiativ att starta detta forum!

    Var är alla tjejer? Har sett några men inte många... Hör gärna av er.

    Mvh Christina
    Senast redigerat av Christina den 2010-04-15 klockan 04:57.

  2. #2
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Välkommen! Intressant med en guide till promenadstråk i stan!
    Promenader är riktigt bra och Stockholm är bäst!

    mvh Anders

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Tyvärr är det nog så att tjejer är kraftigt underrepresenterade här.
    Kul att du kommer och jämnar till siffrorna

    Välkommen

  4. #4
    Vales avatar
    Vale Vale är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    68
    Hej

    men då är vi i alla fall två =)

    Jag har jobbat inom E-commerce för ett större företag i drygt 2 år och nu nyligen bytt till ett annat företag där jag främst har att göra med SEO. Jag trivs bra och slukar allt som handlar om SEO för tillfället =)

    Efter att ha surfat runt har jag hittat ett par bloggar och forum som jag tänkt följa, för att knyta nya kontakter och lära mig. Jag har hittat ett par månads/vecko tidningar som jag tänkt prenumerera på men båda är på tyska, jag vet inte om man kan hitta de i Sverige.. Annars har jag köpt en otroligt bra bok som jag varmt rekommenderar, den har lärt mig mycket! "The Art of SEO" heter den, skriven av bl a Eric Enge.

    Vi håller kontakten hoppas jag =)

    Nu ska jag gå in och posta en fråga någonstans.. få se om jag får svar, hehe.

    mvh

    Valentina

  5. #5
    Christinas avatar
    Christina Christina är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    Citat Ursprungligen postat av Vale
    Annars har jag köpt en otroligt bra bok som jag varmt rekommenderar, den har lärt mig mycket! "The Art of SEO" heter den, skriven av bl a Eric Enge.
    Tack för välkomsthälsningarna, det värmde!

    Och tack Valentina för boktipset! Är det någon mer som har ett bra boktips? Som går lite på djupet utan att vara alltför tungläst...

  6. #6
    Vales avatar
    Vale Vale är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    68
    alltsa jag maste sla ett slag för den boken igen för den är sa ny, nämligen fran i ar! Jag har inte hittat manga böcker som är nya och när det gäller seo sa känns det som om det bör vara färskt, det är ju inte historia precis =)

    Annars har jag hört att denna är bra (fast gammal) http://www.amazon.com/Search-Engine-.../dp/1596712686

    Trevlig kväll =)

  7. #7
    Christinas avatar
    Christina Christina är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    Citat Ursprungligen postat av Vale
    alltsa jag maste sla ett slag för den boken igen för den är sa ny, nämligen fran i ar! Jag har inte hittat manga böcker som är nya och när det gäller seo sa känns det som om det bör vara färskt, det är ju inte historia precis =)

    Annars har jag hört att denna är bra (fast gammal) http://www.amazon.com/Search-Engine-.../dp/1596712686
    Tack för tipsen!

  8. #8
    Martin_Gs avatar
    Martin_G Martin_G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110
    Citat Ursprungligen postat av Christina
    Tack för välkomsthälsningarna, det värmde!

    Och tack Valentina för boktipset! Är det någon mer som har ett bra boktips? Som går lite på djupet utan att vara alltför tungläst...
    Stefan Ekbeg har skrivit en lättläst SEO-bok http://www.redaktionen.se/produkt.ph...ernet&visa=169 . Den är nog mest för nybörjare men den är från 2010 och den är på svenska . Antar att böcker om SEO behöver vara relativt nya eftersom googles spelregler ändras så ofta.

    Någon annan som har något bra boktips?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO - Kille/Tjej sökes till ett mindre projekt
    Av Daniel_K i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 09:11
  2. Ny tjej/kvinna i SEO-forumet
    Av Rosemari i forum Introduktion
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 03:48
  3. En tjej till!
    Av Susann Stjernborg i forum Introduktion
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 14:38