Resultat 1 till 8 av 8

Framtidsutsikter?

  1. #1
    Christinas avatar
    Christina Christina är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    Jag har några hemsidor (innehållsbaserade) sen knappt ett år tillbaka, som ett litet projekt för att jobba med sökmotoroptimering men också för att testa om det går att få inkomster via främst Google AdSense och Tradedoubler.

    Kan inte säga annat än att inkomsterna är blygsamma, även om de sakta går uppåt. Skulle vara intressant att utbyta erfarenheter med någon/några som gjort liknande projekt lika länge eller längre.

    Vet inte om jag törs fråga er som lyckats bra, hur lång tid det tog innan det började ta fart?

    Den hemsida jag satsat mest på hittar du om du söker på "promenera i" och sen namnet på huvudstaden (får man skriva så i forumet?). Planerar att utöka innehållet kontinuerligt.

    Tar tacksamt emot feedback, tips och erfarenheter. Och ger själv gärna feedback till någon som önskar ett utbyte.

    Hoppas på svar. Antingen här i tråden eller via PM.

    Mvh Christina

  2. #2
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Något man läser lite nu och då är att det brukar ta ngt år innan saker verkligen tar fart. Men då beror det ju mest att det tar ett tag att lyckas göra saker "rätt". När det gäller egna projekt så har det ofta tagit uppemot ett år men nu när jag har bättre koll går det snabbare att få siter att bli populära.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Ska du välja mellan t ex "tradedoubler" (affiliatemarknadsföring) och AdSense tycker jag man börjar med det lättaste, AdSense.

    Går det fortfarande att tjäna pengar på AdSense?

    Ja, blir mitt svar. Inte på en site utan på flera siter. Handlar det om passiva inkomster? Knappast. Det handlar om semi-passiva inkomster. Statistiken bör hela tiden checkas av så man ser att trafiken håller sig jämn, eller ökar.

    För din valda "sökfras", promenera i stockholm, är inte ett lönande sökord/sökfras, har inte många sökningar så jag förstår ATT du inte tjänat speciellt många kronor där

    Lycka till, det går att tjäna bra med pengar på AdSense, fortfarande, även fast de flesta säger att "det inte går". Det är inte samma som det var för 3 - 4 år sedan, men man får kompensera med fler siter istället.

    Ser jag till mina siter så har mina AdSense-inkomster ökat med ca 30% bara i år jämfört med för samma period 2009

    /Patrik

  4. #4
    Jesper Holmströms avatar
    Jesper Holmström Jesper Holmström är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    7
    Håller med Patrik om att visst går det, men det är varken framtidssäkert eller lätt. Jag gjorde ett par sidor under ett halvår som först för någon månad sen började öka. Sen dess har det gått lite upp och ner. Det jag har märkt är att sidor som är extremt nischade inom högbetalande nyckelord går väldigt bra.

    Ju mer nischad den är desto mer klick får du också enligt mig. Har hållt cirka 50-60% ctr på mina 3 bästa sidor i några månader nu.

    Så om du vill öka dina inkomster säger jag att du kör på tuffa brancher, men nischar dig.

    Kan nämna att min första sida gjordes för lite över ett år sen, och den precis tjänat igen domän och webbhotellskostnader, trots att jag ligger 1/2a på mitt sökord.

    Vad jag försöker säga är att du tids nog kommer kunna göra mycket bättre siter och snabbare komma upp i serpen.

  5. #5
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Det finns ju de som tjänar väldigt, väldigt mycket pengar på Adsense på en site.

  6. #6
    Jesper Holmströms avatar
    Jesper Holmström Jesper Holmström är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    7
    Absolut finns det de som tjänar bra på en site också. Men jag tror inte det är så många som lyckas träffa rätt på sin första site. Det behövs ju först och främst många besökare, vilket man oftast inte får på dessa "innehållssidor". Lyckas man ändå få extremt mycket besökare, skulle man tjäna bra mycket mer på att sälja annonser själv (antar jag).

  7. #7
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Precis, det är inte en säker business då man är helt i händerna på ETT företag. Finns en del som fått sina AdSense-konton nedstängda och då förlorat hela businessen.

    AdSense är ett bra sätt att starta upp på, det som ger resultat snabbast. Affiliatemarknadsföring kräver MER av siteägaren, även fast man kan tjäna betydligt mer OM man hittar rätt inom Affiliatemarknaden.

    AdSense och rätt nisch/marknad där klicken betalar bra, så räcker det med 15 - 20 besök/dag för att göra en tusenlapp eller mer på den siten

    För att göra OK med pengar, eller t o m kunna leva av AdSense, så krävs det inte 1 site, inte 10 heller utan uppåt 100 siter

    /Patrik

  8. #8
    Christinas avatar
    Christina Christina är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    Tack för alla era tips och synpunkter. Uppskattade den respons jag fick.

    Mvh Christina

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)