Resultat 1 till 3 av 3

Har jag klantat mig nu?

  1. #1
    aibas avatar
    aiba aiba är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    18
    Tja,

    Det är möjligt att jag har klantat mig lite nu men är osäker så vänder mig till er. Det är så att jag har en sida där jag sålt länkar (bara några få och relaterade till min nisch) och har ansökt till Googles affiliate program. Det innebär att de kommer granska min sida manuellt(?). Kommer de se mina länkar nu och straffa sidan? Vad tror ni? Ångrar bittert att jag sökte. Skriv i tråden så ska jag PM:a URL.

    Tack på förhand!

  2. #2
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Jag skulle inte oroa mig alltför mycket. Kan du inte sova om natten kan du ju annars sätta nofollow på länkarna tills dess att ansökan har blivit behandlad av Google. Enligt Google är det nämligen OK att köpa och sälja länkar med nofollow på.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  3. #3
    aibas avatar
    aiba aiba är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    18
    Tack Blight för ditt svar. Satte nofollow på dem.

    Om någon av er som köpt länkar av mig ser det här, kommer göra era länkar till vanliga dofollows igen så fort google har granskat sidan, skulle ta max 24 timmar sa dem. Alla förlorar ju på det om min sida blir straffad. Jag har även lagt till en extra länk till er för att gottgöra det. PM:a mig om ni vill veta var mer er länk ligger.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)