Resultat 1 till 3 av 3

Sidor som saknar PR (fast de borde ha).

  1. #1
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Hur kommer det sig att en del sidor på en site får PR och andra inte? När jag själv gör en site och den t ex får PR4, så får alla sidor som jag länkar till från förstasidan i stort sett automatiskt PR3. Jag har sidor där enbart förstasidan har inlänkar och där undersidorna ändå får PR på grund av att jag länkar till dem från min förstasida. Min uppfattning är att det är så det brukar fungera.

    När jag surfar runt på nätet hittar jag däremot ofta sidor där förstasidan har hög PR, men där undersidorna har PR0. Exempelvis hittade jag precis en sida med PR5. På förstasidan finns en länk som heter â€länkarâ€. Trycker jag på den så kommer jag till www.domän.se/lankar.html Sidan har flera år på nacken, så den är inte ny. Ändå har den PR0. Jag hittar inga nofollow taggar eller andra konstigheter. Hur kan det här komma sig? Varför får inte den här sidan automatiskt PR genom länken från förstasidan?

  2. #2
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Bara för att det är en sida har en inlänk från en PR4 så betyder det inte per automatik att den får PR. Så är det bara. Att du fick PR3 på dina undersidor berodde på att de, enligt Googlebot, förtjänade det.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    En sak som vi har sett påverkar är om Google bedömer inlänkningen vara statiskt eller inte. I första uppdatering för PR fick vår sajt PR på alla sidor som var inlänkade på första sidan.

    I dess andra uppdatering hade Google listat ut vilka sidor som är statiskt inlänkade och gav dem PR medan artiklar och nyheter inte fick PR.

    Däremot är det ingen skillnad i "utlänkningskraft" när vi länkar ut som beror på PR-värde. Snarare att länkarna i artiklarna är mer värdefulla än den vår mellanlagringsplats för utlänkar "Hälsa på nätet" som har PR-värde.

    (En del länkar hamnar i "Hälsa på nätet" innan de placeras i en relevant artikel. Alla våra länkar ska i princip ligga i en relevant artikel ungefär jämförbart med en.wikipedia.org).

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)