Resultat 1 till 8 av 8

Verktyg att se plats i google, gällande många sidor.

  1. #1
    TonyLis avatar
    TonyLi TonyLi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Västerås, Stockholm
    Inlägg
    95
    Hej

    Jag önskar förslag på php funktioner eller så, som gör att jag kan se vilken plats i google mina enskilda sidor ligger på. Jag vill alltså bygga en php sida, som jag kan köra och få en rapport med positon på ett antal sidor. Detta för att få ett verktyg som hjälper mig i att se resultat av mitt arbete på mina olika sidor i min domän.

    Tack

    / Tony

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag tänkte bygga ett sånt verktyg i sommar. Så vitt jag vet finns det inget webb-plattform som gör något liknande idag.

    Rätta mig gärna nån som vet bättre...

  3. #3
    TonyLis avatar
    TonyLi TonyLi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Västerås, Stockholm
    Inlägg
    95
    Jag hittade på forumet, samt sökte på google serp php, oc fick upp ett script som jag tänkte bygga om. Tror du gör bäst i att bygga själv, roligare då liksom, samt att man lär sig lite med.

    Det hela handlar om att öppna fil http sträng och läsa av koden, med lite if satser och så. Vad jag förstår hade den koden jag hittade många frågningar som det gjordes medelvärde på kanske. Samt en fråga via php alternativt vanliga google inte alltid ger samma, som har diskuterats. Vet ej helt, men jag tror jag känner mig nöjd med ett hyfsat värde på serpen, som måttstock. Sedan om jag ska använda databas för historik... från vi se. Jag tänkte köra med medelvärden topp och botten osv, som ett enklare verktyg.

    Jag kände att jag behövde mer stimulans. Och om jag med etta kan se och värdera plats 73 till 26 till 8 osv bättre, gör att jag kanske inte tappar sugen när sidan bara är på plats 26 på serpen.

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    kan man göra.. Men som du säger, google visar olika resultat beroende på tidgare sökningar och vart du befinner dig etc..

    Jag tänker använda mig av deras API, http://code.google.com/intl/sv-SE/ap...earch/web.html, för att bygga mitt verktyg. Jag tänker också använda mig av lite andra små trix.

  5. #5
    TonyLis avatar
    TonyLi TonyLi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Västerås, Stockholm
    Inlägg
    95
    oj, tack.
    En hel värld jag missat. hm.
    Kan du tipsa om några api:er som är intressanta när jag vill analysera seo på google serpen osv.

  6. #6
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag tyckte att det var precis det jag skickade. Med denna API kan du göra en sökning och få resultaten (serpen) tillbaka som JSON.
    Analysera svaret som du vill.

    Det finns ingen sätt att fråga google "På vilken plats rankar www.exempel.se på sökordet 'keyword'?"
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  7. #7
    Martin_Gs avatar
    Martin_G Martin_G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110
    För att titta på vilka platser mina sökord har från en domän brukar jag använda http://www.ventio.se/tools/google-position/ . Man kan alltså bara se sökorden från en domän men man kan ju göra flera sökningar. Går säkert fint att scripta .
    /Martin

  8. #8
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    De nya rapporterna i Google Webmaster Tools under "Search Queries" är helt perfekta för detta. Tyvärr ser man inte hur man rankar på sökord som man inte har några "impressions" på.

    Men man kan se sökord, average position, samt hur visningar och klick + CTR fördelar sig på olika ranking, samt vilka sidor som har rankat. Mycket användbara data.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 18:15
  2. Verktyg som kollar antalet sidor
    Av Chrippa i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 14:28
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 02:43
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 05:43
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 03:25