Resultat 1 till 4 av 4

Får många inlänkar från skräpsidor

  1. #1
    Torremans avatar
    Torreman Torreman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    79
    Driver ett reseforum i phpbb och får ca 10-20 spamanvändare om dagen. I början gjorde jag manuella kontroller och rensade skräpposter. Numera spärrar jag ip mm, men det slinker ändå igenom några användare per dag som hinner skriva lite skräpposter.

    Nu till min fråga, dessa spammare skapar väldigt många inlänkar (tror att de skapar dem). Har fått ca 1000 unika inlänkar på ca 6 månader. I princip är det bara inlänkar från porr (mest bögporr!!??), droger mm. Varför får jag dessa inlänkar? Vill spammarna stärka min sida eller vill de sänka den? Har jag en fiende som försöker skapa inlänkar från skitsidor? Riskerar jag något i Google? Det kan väl aldrig vara bra med 1000 orelevanta inlänkar från bögporr till en resesida?

    Vad tror ni?

  2. #2
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Det är nog folk som kör XRumer som spammar på ditt forum. Har läst att de numera kör så att programmet automatiskt länkar ihop sina spamposter eller ännu oftare spammade profilsidor för dem som kör vBulletin forum. Du får alltså länkarna för att spammarna försöker stärka eller få sitt spam indexerat.

    Och angående din fråga så kan din site helt klart ta skada av detta. Du bör nog installera lite anti-spam-plugins och liknande och rensa bort allt gammalt spam ordentligt.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  3. #3
    Torremans avatar
    Torreman Torreman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    79
    Tack för svaret. Det förklarar en del. nofollow på profillänkar och i trådar kanske funkar, gissar att XRumer kontrollerar länkarna innan de skapar inlänkar.

  4. #4
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Precis som Blight säger så är din sajt med på xRumer-listor. Ta bort spårbar foruminfo, dvs vilken version av vbulleting du använder.

    Jag driver själv ett vbulletinforum om en viss typ av sportbilar. Jag tillåter endast manuell medlemsregistrering och har tagit bort spårbar versionsinfo. Lycka till!

    mvh Anders

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur många inlänkar är brukligt?
    Av Henkutt i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 09:37
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 15:28
  3. Många länkar från samma hemsida
    Av BraMarknadsföring i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 12:55
  4. Många inlänkar från start?
    Av Patrik Berggren i forum Länkbygge
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 12:21
  5. Flytt från många små webbhotell till en stor server
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 21:58