Resultat 1 till 5 av 5

sida ur googles index

  1. #1
    Håkan Perssons avatar
    Håkan Persson Håkan Persson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    114
    En webbplats till kund gick ner i över ett dygn pga brister hos webbhotellet. Detta skedde någon gång mellan natten till torsdag men upptäcktes av mig först igår kväll när webbhotellets personal gått hem för länge sen. Sidan kom dock igång imorse. Webbhotellet säger att kontoinställningarna ändrats!!! Jag såg sedan att sökord efter sökord rasade och nu är www.hemsidan.tld helt borta från google. Däremot finns tex www.hemsidan.tld/annansida/ kvar. Tyvärr låg de bästa placeringarna för startsidan. Det rör sig ju knappast om någon bestraffning pga otillåten SEO så min fråga är om någon har erfarenhet av hur lång tid det tar för google att återindexera sedan. Har inte sett denna bestraffning pga att webbplats varit tillfälligt otillgänglig tidigare. Inte efter såpass kort tid. Ser heller ingen annan anledning till det plötsliga raset och då det sammanföll med att sidan inte var tillgänglig får jag anta att det varit orsaken. Bestraffningen har fått oerhört stora konsekvenser då den rankade 2-4 på 3 sökord med hög konkurrens som gett 40-60% av all trafik.
    Senast redigerat av Urban G den 2010-05-28 klockan 14:23.

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Webbplatsen gick uppenbarligen ned under den tidsrymden som Google bestämde sig för att uppdatera sin version av första sidan.

    Men hur ser det ut om du gör en site:sökningen på webbplatsen, vilket datum är den versionen av första sidan på?

    Men sidan lär nog komma tillbaka då Google gör nästa uppdatering av sidans status.

  3. #3
    Håkan Perssons avatar
    Håkan Persson Håkan Persson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    114
    Sidan kom tillbaka igår kväll, dvs fem dagar efter att den åkt ur. Tack för feedback Urban. Även om jag nästan var säker på att det berodde på dns-felet hos webbhotellet kändes det ändå olustigt när så mycket står på spel.

  4. #4
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Råkade ut för samma sak för någon tid sedan med några sidor, efter problem med webbhotellet. Efter några nervösa dagar dök även mina sidor upp igen, på sina gamla placeringar. Såhär i efterhand verkar det inte ha gett några större konsekvenser, förutom besöks-/inkomst- tappet under de dagar Google lyfte ut sidorna ur SERPen.

  5. #5
    Håkan Perssons avatar
    Håkan Persson Håkan Persson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    114
    Samma nervösa dagar som för mig, eller snarare för sajtägaren. Sidan är åter uppe och rullar med samma placering i serpen som tidigare. I stort sett.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. index.htm vs index.html
    Av Bobcat i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-30, 12:18
  2. Site borta ur googles index.
    Av Hercules Rockefeller i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 16:15
  3. index.html -> index.php = redirect?
    Av erison i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 08:20
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 16:50
  5. Min sida har fallit ut ur index....
    Av Mactim i forum Google
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 08:06