Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 38

Betala eller bli borttagen ur Infoo

  1. #1
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Inte helt oväntat så kommer mailen från Infoo nu att om man är med i deras länkkatalog redan så behöver man betala för att finnas kvar. Lite utdrag från mailen.

    1) Företag som vill förbättra sin synlighet i katalogen och på webben ytterligare väljer vårt Infoo Guldabonnemang för 949 kronor + moms per år.
    2) Med Infoo Silverabonnemang får ni fortsätta att vara kvar i webbkatalogen Infoo:
    Kostar 249:-, för silverabonnemang

    Nej tack, Ni vill inte längre vara med i webbkatalogen Infoo, men Ni är medveten om att webbplats.tld kommer förlora synlighet på internet.
    Som sagt det var väntat och nu är vi väl fler som väntar på mail från kunder som undrar hur de skall göra.
    Några synpunkter på vägval här?

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Nu trillar mejlen in.

    Är kluven till att betala. Det senaste året har infoo sänkt kraven på kvalité. I princip alla länkar godkänns, kan sänka trovärdigheten i framtiden.

    Å andra sidan är 249 kr inte mycket med tanke på den trust som infoo har idag.

    Känns lite som att de sänker sig själva. Har jag en bra sajt, då har jag många bra länkar från andra håll. En mindre bra sajt med fåtal länkar får mig att betala. Kvar blir länkar med sämre kvalité.

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Åh, vad bra att du lyfte frågan Urban!
    Jag tänkte göra det förra veckan, men hann inte och så glömdes det bort.

    Vi på jobbet står i valet och kvalet om vi ska betala eller inte, men OM vi betalar så satsar vi på guld-varianten där vi får djuplänkar också.

    Hur viktig är egentligen Infoo nu för tiden? En tusenlapp för ett företag som omsätter ett par hundra miljoner är förvisso ingen stor grej, men jag tycker ändå att man ska tänka på hur man spenderar pengarna, så man kan hålla uppe vinsten.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag är uppe i åtta mail redan därifrån och fler är att vänta och första kundmailet också.
    Fredrik Lundahl har en intressant syn på vad som kan tänkas bli kvar för länkar.

    Sedan även om länken försvinner ligger trots allt länkkraften kvar ett bra tag efteråt så tid att kompensera det hela finns. Fast det kan också kosta pengar förstås.
    Nu är jag lite osäker på hur Google kommer bedöma det hela då det rör sig om en form av länkförsäljning de facto.
    Visserligen har väl Mats Cutts i någon video/blogginlägg sagt att den typen av länkförsäljning kan vara ok utan nofollow. Tror att det gällde Yahoos länkkatalog.

    Det är just osäkerheten hur effektiv en länk där är som gör mig tveksam. Förr när det hette Sunet gav det mätbara effekter rätt så snabbt, numera vet jag inte om det påverkar positivt eller inte.

  5. #5
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag tror Infoo skjuter sig själva i foten här. Är inte hela vitsen med Infoo.se att det ska vara en resurs för besökare och tack vara många års arbete har de byggt upp något som fått många besökare, inlänkar, hög PageRank och bra trust.

    Nu har Infoo istället blivit något ställe där man betalar för att få PageRank - det gillar inte Google.

    Kollade precis och Infoo.se har numera PageRank 4. Säkert straff av Google när de gör precis så man inte ska göra.

    Gissar på att de försöker pressa ut så mycket pengar som möjligt nu innan skeppet sjunker helt.

    Med detta straff från Google så har infoo numera inte den trust den en gång hade.

    Kan inte fatta hur jäkla korkat de har hanterat det. De har ju inte ens 301at gamla URLer till de nya när de bytta domännamn.

    Snacka om hur mycket timmar KTH har lagt på att bygga upp denna resursen som nu bara pissas bort.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  6. #6
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Jag kan bara hålla med Jim till 100%. Kvaliteten på katalogen har gått från att vara den starkaste katalogen i Sverige till en i mängden, och nu tycker dom att de ska ha betalt. Det känns som de försöker mjölka ur de sista pengarna ur folk eftersom de märker att Google inte riktigt uppskattar vad dom håller på med.
    Jag kommer inte att betala, och tänker inte rekommendera kunder att betala om det inte är en väldigt speciell situation där jag känner att infoo-länken står för en stor del av den totala "juicen" vilket knappast är troligt för någon kund.
    Även om det inte är mycket pengar det rör sig om så föredrar jag att lägga de finanserna på något annat.

  7. #7
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Tack Jim. Hade missat att Infoo har sänkts från 7 till 4. Har det varit en transport av PR nyligen eller är den manuellt korrigerad?

    I vilket fall som helst så innebär det att det inte är lönt att betala.

  8. #8
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Jag har fått brevet och även fått det från kunder. Min inställning är att inte betala och jag tänker rekommendera mina kunder detsamma. Jag delar uppfattningen att de skjuter sig själva i foten.

    Får man länka till en blogg i ämnet här? Ber om ursäkt om det är otillåtet och ser fram mot en moderering i så fall.

    http://www.calco.se/infoo-tar-betalt...gen-grav.xhtml

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det är ingen annan som reflekterat över denna skrivning i mailet.
    Nej tack, Ni vill inte längre vara med i webbkatalogen Infoo, men Ni är medveten om att dittdomänman.tld kommer förlora synlighet på internet.
    Innebörden i det jag fetstilat är att webbplatsen kommer försvinna på internet.
    Det står inte, minskad synlighet, tappade placeringar etc. Utan det står förlora synlighet.
    Visst kan den som skrivet den formuleringen syssla med lite hårklyveri och hävda att man kan tolka förlora synlighet som att den inte kommer synas så mycket. Men det är en ovanligt långsökt tolkning.

    Jag kan säkert tänka mig att en hel del företagare kommer betala bara för att de tror att de inte kommer finnas kvar på Internet.

    Edit: Jag skulle rekommendera att de som inte tänker betala för länken bara kastar mailet och absolut inte trycker på Nej-länken.

    (Ok vi kan kalla det där för ett regel 8-inlägg donatien)
    Senast redigerat av Urban G den 2010-05-31 klockan 18:55.

  10. #10
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Om oss-sidan: "Idag är Infoo en av de största och mest populära webbkatalogerna med över 60 000 länkar till svenska webbresurser och 250 000 sidvisningar i månaden"

    Cache av kvalitetsmärkningssidan från 25:e maj: "Den stora fördelen med Infoo är att alla dagens 57 034 länkar är granskade av människor"

    Kvalitetsmärkningssidan idag: "Den stora fördelen med Infoo är att alla dagens 56 961 länkar är granskade av människor"

    Hur kommer den se ut när de plockat bort alla som inte vill betala?

  11. #11
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Det är ingen annan som reflekterat över denna skrivning i mailet.
    Jag har funderat över deras skrivning. Jag uppfattar det som att om man inte gör något så försvinner inte länken men hamnar längre ner, vad det nu skulle göra. För att länken ska försvinna ska man aktivt trycka på Nej-tack-länken.

    Jag har för mig att de har skickat ut information tidigare att de skulle börja ta betalt men inte gälla för de som redan har registrerade hemsidor.

    Jag kan ha fel, men jag uppfattar det som ett fult utskick.

  12. #12
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst är utskicket fult, taktiken påminner om de där företagen om en del andra företag som sysslar med dyra domännamamn eller hemsidor.
    Men om vi tittar på mailet så:
    Från och med den 1 juni kommer det att kosta pengar för företag att vara med i webbkatalogen Infoo.
    Klart och tydligt, det kostar pengar att vara med. Inte att anmäla en ny webbplats utan att finnas med.
    Nej tack, Ni vill inte längre vara med i webbkatalogen Infoo,
    Och där framgår det att det klart och tydligt gäller befintliga sidor. Att de sedan vill att man skall trycka på Nej är nog av den anledningen att det blir enklare att ta bort de som inte vill betala på det sättet.
    Annars måste de invänta alla som betalar stämma av med de som inte har betalt, kanske skicka en påminnelse till den som inte har betalt och så där.
    En hel del av detta arbete kan undvikas med att folk väljer att aktivt klicka Nej.

    Och kommer de följa upp Nej-klickarna på något sätt?

  13. #13
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Tänkte precis skriva att detta var ett positivt steg, där företagsdelen rensas ur och man kanske kan få en PR5 länk tillsammans med 4-5 andra. Högre kvalité overall.

    Sen läser man Jims korrekta iakttagelser, och då verkar onekligen detta rätt värdelöst. Bästa undersidorna har nu PR3 på sin höjd. Lite underligt då anmälningsreglerna är likadana som Yahoos katalog som behållit sin PR, så de måste gjort något annat galet. Kanske de sålda länkarna på denna sida längst ner... http://infoo.se/help-swe.html

    De var de det.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  14. #14
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    Där jag ligger på infoo.se är det ingen pagerank överhuvudtaget! Känns meningslöst att betala pengar för en tjänst som blivit sämre sedan den blev kommersiell.

  15. #15
    fabians avatar
    fabian fabian är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    36
    Det är rätt dött där jag ligger med, det senaste året har länken på Infoo.se gett mig 14 klick. Känns inte så farligt att försvinna därifrån.
    ♪♫♪♫♪ Webbdesigner ♪♫♪♫♪

  16. #16
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Intressant fabian, och det fick mig att kontrollera.
    Senaste året har vi fått 68150 besökare från länkar (motsvarar 14,64% av sidans trafik). Från Infoo.se har vi fått 16 besök.

    Kollar man "värdet", så är varje besökare (från infoo.se) värd lite drygt 3kr, så 48kr totalt. I genomsnitt är varje besökare värd lite drygt 5kr, så besökarna från infoo är sämre...

  17. #17
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Hade de velat ha engångskostnad för NYA länkar så hade det kanske fortfarande varit ok. Men det här är en vänligt formulerad utpressning.

    Oavsett påstådda kostnader så kan man jämföra med Blocket och pris. Där hostar de dessutom bilder.

    Är det någon som vet vad det är för folk som står bakom det hela?

  18. #18
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag säger: låt dem ta bort listningarna.

    Säger inte att det är fel att ta betalt för tjänsten, bara att den inte är värd det.

    Personligen tror jag inte att PR tappet beror på ett straff utan helt enkelt på att man, som Jim påpekar, inte har pekat om de gamla domänerna.

  19. #19
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Kollade precis och Infoo.se har numera PageRank 4. Säkert straff av Google när de gör precis så man inte ska göra.
    Jim, jag kollade just din katalog Kvalitetskatalog som står som PageRank 5 i det här forumets lista. Men i verkligheten har den PageRank 3. Har du också fått ett straff???
    Senast redigerat av David Olofsson den 2010-06-02 klockan 20:47.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  20. #20
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Blight,
    Det var ett tag sedan (kanske halvår) och jag har inte uppdaterat listan ännu med nya PageRank-värden. Det är beklagligt men den fick kanske också ett straff eller så har den tappat inlänkar. Jag vet att jag har kritiserat infoo men jag erkänner även själv att Kvalitetskatalog.se har inte tagits hand om så som jag velat. Ska uppdatera listan nu.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  21. #21
    claeslunds avatar
    claeslund claeslund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    99
    Verkar som många sidor tappat PR...
    Hitta företag som arbetar med coaching!

  22. #22
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Överflödig information för de som har sidor hos Infoo.
    Men nu kom påminnelsen för de som inte betalat. Får väl säga att det andas en viss desperation skicka ut det första mailet den 31/5 och säga att det börjar kosta pengar dagen efter. Och sedan 3/6 skicka påminnelse.

    Eller de kanske räknar med att folk skall slanta upp direkt eftersom det är så kort om tid och därför inte fundera så mycket på vad de betalar för.

    Synd på ett sätt, om Infoo hade varit ett fysiskt objekt som en byggnad hade den blivit K-märkt. Med andra ord ägarna skulle inte få göra vad de ville med den utan att fråga länsantikvarien, eller vilken instans det nu är som sköter det.

  23. #23
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Får väl säga att det andas en viss desperation skicka ut det första mailet den 31/5 och säga att det börjar kosta pengar dagen efter. Och sedan 3/6 skicka påminnelse.
    Det där att försöka stressa fram betalningar är ju en väl beprövad teknik som olika företagskataloger brukar använda sig av. Men detta var verkligen snabbt.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  24. #24
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag tycker det är märkligt att man får ett extra halvår på köpet om man beställer före den 9 juni. Avgiften skulle införas från den 1 juni, hur länge kan man vänta utan att länken tas bort?

    Ur mejlet från infoo.se:
    "Om Ni beställer före den 9 juni får ni ett extra halvår på köpet (d v s 18 månader t o m 1/12, 2011)."

  25. #25
    Simon Sundens avatar
    Simon Sunden Simon Sunden är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Jag reagerade som många andra på att Infoo.se, men det är samtidigt inte direkt någon nyhet att länkkataloger inte är så bra som de var förr i tiden.

    Jag har bloggat ett långt inlägg om problemet med Infoo.se (http://www.joinsimon.se/infoo-betala-for-skraplank/) men det kan sammanfattas med följande:
    1. Infoo.se har idag väldigt mycket sämre värde än vad Sunet & KTHNOC hade. Mycket på grund av att det inte är någon 301 redirect från de gamla URL:erna.
    2. Enligt deras regler hamnar din länk oftast väldigt långt ned i strukturen och länkkraften därifrån är då väldigt liten.
    3. Du hamnar på en lista tillsammans med hundratals (om inte 1000-tals) andra länkar. I den kategori vårt företag finns är det 1205 länkar. Det är bara att matematiskt räkna - hur mycket länkkraft får du från en sida med 1204 andra länkar?
    4. Länkkataloger är passé. Länkkataloger är inte längre någonting som en vanlig besökare använder sig av. Du använder idag sökmotorer, nischade sidor, rekommendationer, bloggar, sociala medier - ja, jag kan fortsätta lista upp vad personer använder istället. I en värld där Google manuellt filtrerar och leker med PageRank, "beause it's fun" (citat: Matt Cutts) så är det tveksamt om de ger Infoo.se nåt stort värde.
    5. Du får ingen trafik från Infoo. Kolla upp er statistik och se hur mycket trafik du får från en sådan länkkatalog - det är minimalt.
    6. Länkkataloger har svårt att få länkar till sig. Det ter sig inte naturligt att en länkkatalog får många inkommande länkar till sig. Värdet för besökaren finns inte och de naturliga länkarna lyser oftast med sin frånvaro. Det här gör att man måste bygga en unik länkkatalog som användare kan tänka sig länka till, bygga en nischad kvalitativ kataliog eller aktivt länkbygga för att ens länkkatalog ska få ett bra värde.
    7. Köpta länkar. När nu Infoo (för företag) går över och blir en betalkatalog är det ännu större risk att Google inte ger något värde på dessa länkar.
    8. Argumenten för att betala som de mailar till alla stör mig: "De flesta sökmarknadsförare är överens om att det finns ett stort värde att finnas med i Sveriges äldsta web" - Nej, jag är inte alls överens med Infoo om detta.
    Så i princip är det inte betalningen i sig som jag vänder mig främst mot utan snarare uppbyggnaden av länkkatalogen som sådan. Men det dras givetvis till sin spets då man måste ta ett ekonomiskt beslut om man vill vara med.

    Förut kunde man ha en länk där, det kostade ju ingenting för företag, men nu tycker jag inte det är värt de 249:- som det kostar.
    Senast redigerat av Simon Sunden den 2010-06-04 klockan 11:35.
    Blogg: Joinsimon | Företag: Honesty

  26. #26
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    2. Om jag betalar den högre avgiften hamnar min länk iallafall högst upp i kategorin

    3. Eftersom många företag verkar välja att inte betala kommer antalet länkar antagligen att minska drastiskt

    7. De hävdar ju i sitt mail att du inte köper länkarna, utan hanteringen. Hur Google väljer att se det vet vi inte.

    Trots mina motargument håller jag med dig om att det inte är värt, något som jag räknade ut i ett tidigare inlägg i tråden.

  27. #27
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Katalogen startade 1993 och en tanke slog mig att det måste vara många länkar som har en ogiltig e-post. Jag undrar verkligen om de kommer rensa bort alla företagslänkar som inte betalar. En hel del kategorier kommer nog då att bli mer eller mindre tomma ...
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  28. #28
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Bra tanke Jim!

    Jag tror de rensar, det är liksom enda chansen att bli tagen på allvar.

    Men det du säger är också anledningen till att vi helt enkelt väljer att inte betala, men inte klicka på länken för att säga att vi inte är intresserade.

  29. #29
    Simon Sundens avatar
    Simon Sunden Simon Sunden är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    3. Eftersom många företag verkar välja att inte betala kommer antalet länkar antagligen att minska drastiskt
    Här har du en poäng.

    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    7. De hävdar ju i sitt mail att du inte köper länkarna, utan hanteringen. Hur Google väljer att se det vet vi inte.
    Här håller jag inte med. När de lanserar ett silver- och guldabonnemang där man vid guldabonnemanget får extra djuplänkar och annat så är det direkt att klassa som köpta länkar. Argumenten som de använder "vi tar inte betalt för din länk, utan vi tar ut en årsavgift för att täcka kostnader för vår redaktion som granskar alla länkar, för serverhyra, löpande it-underhåll, utveckling" håller inte.

    Infoo är en kommersiell verksamhet där man precis som annat företag måste få saker att gå runt. För Aftonbladet.se behöver också täcka kostnader för redaktion, serverhyra, löpande it-underhåll och utveckling.

    Hur du än vrider och vänder på det vill de få sin kommersiella verksamhet att gå runt via att man betalar för länkar, länkar utan rel="nofollow".
    Senast redigerat av Simon Sunden den 2010-06-04 klockan 13:09.
    Blogg: Joinsimon | Företag: Honesty

  30. #30
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Simon, Yahoo har i många år haft ett liknande system som Google godkänt. Så själva idéen betyder inte betalda länkar. Men som någon skrev ovan så verkar alla komma med som betalar (med en fungerade hemsida) och då är det en annan femma.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Infoo - betala eller inte betala
    Av trasker i forum Kataloger
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 15:23
  2. Varför implementerar inte Infoo.se 301 redirect?
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 09:47
  3. Infoo lite sega?
    Av Fredlund i forum Kataloger
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 23:56
  4. KTHNOC Webbkatalogen blir Infoo.se
    Av Jine i forum Nyheter
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 07:47
  5. Borttagen ur index, hur ser det ut?
    Av terLag i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 00:37