Resultat 1 till 8 av 8

Finns inte på någon sökmotor

  1. #1
    Hansens avatar
    Hansen Hansen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    50
    Hej!

    Under 4 veckors tid har vi arbetat på vår hemsida. Vi har lagt den under adressen: www.vårhemsida.se/test för att kunna arbeta med webdesignern. Så flera gånger per dag under en månads tid så har vi tagit bort hemsidan för att ladda upp en ny version. (Nämner detta om det skulle ha någon betydelse)

    Hur som helst så är hemsidan färdig nu. Webdesignern har SEO anpassat sidan med rätt META tags, och jag har lite koll på det också och det ser bra ut. Har själv gjort betydligt sämre SEO anpassade hemsidor innan som har fått bra rank.

    Men nu har det gått 1 vecka sedan hemsidan blev färdig, och 5 veckor sen vi började arbeta på den under /test mappen. Och fortfarande finns den inte med på någon sökmotor alls!!! Inte ens om man söker på exakta hemsideadressen.

    Meta tagsen vi kör med är:
    Robots index
    Keywords
    Description

    Det är allt, vi har många bra varierande keywords. Mycket text i rubrik storlek med mera. Vad jag vet så har vi inte gjort något olagligt så att vi kunnat bli bannade från samtliga sökmotorer.

    Vad kan det bero på att vi inte finns med på sökmotorerna?

    MVH
    Hansen

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Kolla www.vårhemsida.se/robots.txt där kan det stå något dumt. Annars är det bara att vänta och kanske ge den nån relevant länk. =)

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Om du inte har någon länk från en redan indexerad sida till den så kommer den inte att synas i sökmotorerna.
    Sedan kan du titta igenom källkoden och se efter så det inte står noindex där någonstans.
    Sedan kan det finnas andra kodsnuttar i källkoden som spärrar åtkomsten för indexering. Kommer inte på rak arm på hur de kan se ut men leta efter robot i koden.

  4. #4
    Hansens avatar
    Hansen Hansen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Om du inte har någon länk från en redan indexerad sida till den så kommer den inte att synas i sökmotorerna.
    Sedan kan du titta igenom källkoden och se efter så det inte står noindex där någonstans.
    Sedan kan det finnas andra kodsnuttar i källkoden som spärrar åtkomsten för indexering. Kommer inte på rak arm på hur de kan se ut men leta efter robot i koden.
    Jag har inga partners för länkbyte eller några andra kontakter som kan länka till min hemsida. Men tänker skaffa google adwords, länka till sidan från relevanta forum, registrera hemsidan på rejta.se.

    Finns det några andra smarta ställen man kan passa på att länka till sin hemsida?

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Du kan väl lägga in länkar till sidan i några kataloger, finns en lista här.
    Sedan kan du väl fundera på om du inte skulle skaffa en blogg.
    Rejta är det verkligen sökmotorvänliga länkar där och framför allt vad kostar det?

    Att betala för att få en webbplats indexerad är helt onödigt.
    Hade du haft en blogg så skulle det väl ta max en eller två dagar före du får sidan indexerad.

  6. #6
    Hansens avatar
    Hansen Hansen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Du kan väl lägga in länkar till sidan i några kataloger, finns en lista här.
    Sedan kan du väl fundera på om du inte skulle skaffa en blogg.
    Rejta är det verkligen sökmotorvänliga länkar där och framför allt vad kostar det?

    Att betala för att få en webbplats indexerad är helt onödigt.
    Hade du haft en blogg så skulle det väl ta max en eller två dagar före du får sidan indexerad.
    Och det är okej enligt sökmotorerna att lägga upp sina länkar på den typen av hemsidor som finns på den tråden du länkade? Är inte sugen på att bli portad från sökmotorerna.

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det är inga problem att lägga in länkar där ur Googles synvinkel. Att det sedan inte lär göra speciellt mycket för att du skall placera dig bra på nyckelord är en annan sak, eftersom vi pratar om att få webbplatsen indexerad.
    Men saknar du: länkvänner, inga egna sidor, bloggar, etc du kan använda så får du ta det som står till buds.

    Att länka till den från forumsignaturer förutsätter att det är sökmotorvänliga länkar som finns där. Att försöka länka till din egen sida i inlägg på forum är inte alltid så populärt och kan leda till att du kastas ut från ett forum.

  8. #8
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Citat Ursprungligen postat av Hansen
    Jag har inga partners för länkbyte eller några andra kontakter som kan länka till min hemsida. Men tänker skaffa google adwords, länka till sidan från relevanta forum, registrera hemsidan på rejta.se.

    Finns det några andra smarta ställen man kan passa på att länka till sin hemsida?
    PMa mig med URL så ska jag se om jag kan blogga lite om den.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Finns det någon utbildning?
    Av JBS Marketing i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 23:49
  2. Bad neighbourhood - finns det?
    Av nejin i forum Google
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 17:45
  3. finns inte sidan i indexet?
    Av LaoWang i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 11:40
  4. Ny sökmotor
    Av berraåsnobben i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 21:26
  5. Snaps Sökmotor
    Av Solutions i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 01:54